40,030 læst ·
110 svar
40k læst
110 svar
Kan jeg bare udskifte savsmuldet med isolering?
Det gør det i dette sammenhæng visst, ikke mindst ud fra markedsføringsloven, men jeg tænker virkelig ikke lægge hverken tid eller energi på den dialogen.P Pin sagde:
Modspørgsmål: Hvorfor skal man skuffe den eksisterende fejlfri isolering ud i et hundrede år gammelt hus, er det ikke lige så godt at rive det gamle hus ned og opføre et nyt passivhus, hvis det er sådan et, man vil have?A Aunty sagde:
jeg har arbejdet men det i over 20 år er uddannet civilingeniør så har mit på det tørre i området.D Davion sagde:Du har objektivt helt forkert og det er utroligt åbenbart. Det er pinligt.
Værsgo:
Regler for at blive certifieret besigtigelsestekniker - Anticimex
Betræffende byggefirmaet så tænker jeg absolut ikke gøre dig tjenesten at rappe det op, da du simpelthen ikke fortjener det, men må pænt udvide din egen tarvelige viden. Lav din egen research. Det forekommer at blive første gang, det kan man mærke.
om du tror på det anticimex siger så er du bare narret.
findes intet relevans i det er jo bare en egen på fundet beffatning som Anticimex selv har fundet på.
bare læs kravet de fraskriver jo sig så alle kan blive det i princippet.
gældende byggefirmaet så har du ingen anelse
Så kan du jo glæde dig over nu at have fået lidt gratis kompetenceudvikling og lært noget nyt - certificeret besigtigelsestekniker er en anerkendt betegnelse, og nej, det er ikke kun Anticimex, der anvender den. Jeg antager, at konceptet besigtigelsesmand også er fremmed ...A Aunty sagde:jeg har arbejdet med det i over 20 år er uddannet civilingeniør så har mit på det tørre i området.
hvis du tror på det anticimex siger så er du bare blevet snydt.
der er ingen relevans i det er jo bare en egen opfundet beffatning som Anticimex selv har fundet på.
bare læs kravet de fraskriver jo sig så alle kan blive det i princippet.
angående byggefirmaet så har du ingen anelse
Angående byggefirmaet så har jeg meget anelse, men vælger ikke at redegøre for det her da det tydeligvis falder for døve ører. Tragisk at nogen med over 20 års uddannelse hhv. erfaring ikke kender til ting som eksempelvis vådrumskompetence eller standarder som koncept (henviser til ex. ISO). Held og lykke, eller noget.
Hvis der bruges tilstrækkeligt meget energi og energipriserne er tilstrækkeligt høje, bliver det til sidst en god forretning. Men inden da er det nok rentabelt at efterisolere og/eller skifte opvarmning.F fribygg sagde:
F fribygg sagde:
men hvilke af disse standarder på vinduer etc., ikke vådrumsautorisation (som i øvrigt ikke er nogen standard, du tænker sikkert på Sikker vand eller lignende).D Davion sagde:Så kan du jo glæde dig over at have fået lidt gratis kompetenceudvikling og lært noget nyt - certificeret besigtigelsestekniker er en anerkendt term, og nej, det er ikke kun Anticimex der benytter den. Jeg antager at konceptet besigtigelsesmand også er fremmed...
Hvad angår byggefirmaet, så har jeg meget anelse, men vælger at ikke redegøre det her, da det beviseligt falder for døve ører. Tragisk at nogen med over 20 års uddannelse hhv. erfaring ikke kender til ting som f.eks. vådrumsautorisation eller standarder som koncept (henviser til f.eks. ISO). Held og lykke, eller noget.
Men da burde du vide, at hvem som helst kan udgive sig for at være besigtigelsesmand, og også gør, besigtigelsesmand er ingen beskyttet titel.
Nej, at de tjenester, der tilbydes af Anticimex (og andres) Certificerede Inspektionsteknikere i deres offentliggørelse blandt andet omfattes af MarkedsføringslovenP Pin sagde:
Og protokollen skrives af:
"En certificeret inspektionstekniker skal have relevant højskole- eller universitetsuddannelse ingeniøreksamen alternativt tilsvarende erhvervsteknisk uddannelse, der vurderes af certificeringsorganet til at opfylde kravene om certificering. Dog kan en inspektionstekniker uden relevant uddannelse opnå certifikat, hvis denne har mange års relevant erhvervserfaring.
Erhvervserfaring
Med relevant teoretisk grundviden:
- Erfaring fra mindst 40 styk overdragelsesinspektioner i løbet af de seneste to år.
- Fem års relevant erhvervserfaring*, der omfatter mindst 1.000 husinspektioner** og i løbet af de seneste to år erfaring fra mindst 40 overdragelsesinspektioner.
Lidt bedre resumé end den gennemsnitlige byggahusforummedlem, ikke mindst at dømme ud fra denne tråd
Men vådrumscertifikat er vel også noget lignende som branchen har fundet på?D Davion sagde:Så kan du jo glæde dig over nu at have fået lidt gratis kompetenceudvikling og lært noget nyt - certificeret besigtigelsestekniker er en anerkendt term, og nej, det er ikke kun Anticimex der anvender den. Jeg antager, at konceptet besigtigelsesmand også er fremmed...
Angående byggefirmaet så har jeg meget viden, men vælger ikke at redegøre for det her, da det åbenlyst falder for døve ører. Tragisk at nogen med over 20 års uddannelse henholdsvis erfaring ikke kender til ting som for eksempel vådrumscertifikat eller standarder som koncept (henviser til fx ISO). Held og lykke, eller noget.
https://www.bkr.se/fakta/vad-ar-behorighet/
Alt dette er jo godt, men det er ikke et must.
ISO er også godt, men slutresultatet behøver ikke blive godt derfor. Man kan certificere sig i at fremstille redningsveste i beton. Eller isolere med spån, eller uld, eller hvilket som helst alternativ, der er nævnt i tråden.
med andre ord en omskolet gammel tømrer, der lever videre i det, han lærte ude på byggepladsen i 80'erne.D Davion sagde:Nej, at de tjenester, der tilbydes af Anticimex (og andres) Certificerede inspektionstekniker i deres offentliggørelse blandt andet er omfattet af Markedsføringsloven
Og protokollen skrives af:
"En certificeret inspektionstekniker skal have relevant højskole- eller universitetsuddannelse ingeniøreksamen alternativt tilsvarende erhvervsteknisk uddannelse, som bedømmes af certificeringsorganet at opfylde kravene om certificering. Dog kan en inspektionstekniker uden relevant uddannelse opnå certifikat, hvis denne har mange års relevant erhvervserfaring.
Erhvervserfaring
Med relevant teoretisk grundviden:
Uden relevant teoretisk grundviden:
- Erfaring fra mindst 40 moteroverdragelsesinspektioner i løbet af de seneste to år.
"
- Fem års relevant erhvervserfaring* som omfatter mindst 1 000 husinspektioner** og i løbet af de seneste to år erfaring fra mindst 40 moteroverdragelsesinspektioner.
Lidt bedre resumé end the average byggahusforummedlem, ikke mindst ud fra denne tråd![]()
har været med på adskillige inspektioner, jeg ved, hvordan det fungerer.
men vi har afveget fra spørgsmålet.
træuld er ikke en god isolering - brug et andet materiale
man kan få fugtproblemer - det kan håndteres på flere forskellige måder
Jeg sagde aldrig, at vådrumsbehörighet i sig selv var en standard. Jeg eksemplificerede ud fra dit vage spørgsmål ud fra #57.A Aunty sagde:men vilka af dessa standarder på vinduer etc., inte vådrumsbehörighet (som for øvrigt inte er nogen standard, du tænker sikkert på Säker vatten, eller lignende).
Men da burde du vide, at hvem som helst kan udgive sig for at være besigtigelsesmand og også gør, besigtigelsesmand er ingen beskyttet titel.
Jeg ser det som temmelig meningsløst at fortsætte dialogen dog. Værsgo for øget kompetence omkring anerkendt terminologi. Kan en glad byggeamatør, som ikke har din robuste erfaring i rygsækken, vide, at det er normative termer, så føles det jo rimeligt, at også du gør det.