95,556 læst ·
172 svar
96k læst
172 svar
Jeres værste eksempel skandaløse byggematerialepriser
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 indlæg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6,614 indlæg
Iggesund har i hvert fald haft trætørrer, selv da savværket lå inde i Hudik, havde de tørrer der, hvad jeg husker. Jeg mener, de står der endnu den dag i dag, i hvert fald for 10 år siden, savværket blev flyttet til Iggesund meget tidligere.
Sagen er den atF fribygg sagde:
Tørrekamrene står stadig på Håstaholmen. Skal jævnes og blive boliger der nu, ser det ud til. Min kran inden for isolering har lager i en af dem.richardtenggren sagde:
Tørrerier skulle jeg tro, at alle større savværker har, kun visse special dimensioner som lufttørres nu om dage...
Er det ikke almindelige tørrerier så er det vandringstørrerier
Visse dimensioner mellemlagres efter tørring
Er det ikke almindelige tørrerier så er det vandringstørrerier
Visse dimensioner mellemlagres efter tørring
Ja, det er virkelig vanvittigt stigende priser, i USA er det endnu værre - så dette "talende" billede i et indlæg!elpaco sagde:
19mm spånplade 2500x1200 484kr på Derome.
Jeg køber typisk en spånplade hvert 5. år, så jeg har dårlig forstand på, hvad det plejer at koste, men det der må da være dyrt?
Forleden spurgte jeg efter prisen på 6mm gips, "119kr". Blev svaret. To dage senere tog jeg hen og købte en plade, og da kostede den 128kr. Dagsnoteringer også på gips tilsyneladende.
/Höghus
Jeg køber typisk en spånplade hvert 5. år, så jeg har dårlig forstand på, hvad det plejer at koste, men det der må da være dyrt?
Forleden spurgte jeg efter prisen på 6mm gips, "119kr". Blev svaret. To dage senere tog jeg hen og købte en plade, og da kostede den 128kr. Dagsnoteringer også på gips tilsyneladende.
/Höghus
Gik netop igennem de kvitteringer, jeg havde i min pung. I december købte jeg 10 OSB-plader hos Byggmax for 149 kr/stk. I juli købte jeg yderligere tre plader. Nu var prisen 349 kr/stk...
Tænk, hvis man havde vidst det og sørget for at købe et ordentligt lager. Så kunne man nu have solgt billigt på blocket og alligevel gjort en god fortjeneste.
Tænk, hvis man havde vidst det og sørget for at købe et ordentligt lager. Så kunne man nu have solgt billigt på blocket og alligevel gjort en god fortjeneste.
Jeg fik 10 skiver til overs som jeg købte på Byggmax for ca. 120 kr, solgte dem nu for 250 kr. Både jeg og køberen var tilfreds med handlen, så det føltes jo godt.
Nu kan jeg få bilen ind i garagen igen også
Nu kan jeg få bilen ind i garagen igen også
Hvad tror I om priserne, kommer de til at falde inden for den nærmeste fremtid, eller vil det tage år? Havde tænkt mig at begynde at skive en bygning på grunden med osb, men satte kaffen i den gale hals, da jeg så priserne på nettet.
Jeg kan forestille mig at købe mellemstrukne råspontluger for at spare tid i næste trin med ellers grunding, mellemstrygning og slutstrygning af tagskæg og udhæng.F fribygg sagde:
https://www.abkarlhedin.se/bygghandel/produkter/abkarlhedin/bergslagslucka/
Jeg undrer mig over det samme. Får levering af garagebyggesæt om nogle uger. Den oprindelige plan var at sætte gang i det i oktober og nå at få isolering, OSB og gips på plads inden vinteren. Nu trækker det lidt, når man ser priserne på OSB, så jeg overvejer at gøre det vejrtæt og så vente til næste år med at isolere. Man kunne i øvrigt isolere og sætte plast op og så tage en pause. Er der nogen, der har styr på, hvordan priserne på isolering har udviklet sig? Har ikke fulgt priserne på det så tæt.