M Morpal sagde:
Var på K-Rauta idag och kiggede på samme produkt. Ifølge sælgeren var den gået op fra 149kr til 599kr på kort tid, hvilket er helt skør prisudvikling
Nok for at krauta plejer at være dyre, men det der er Sygt! Sygt som den sorte død.
Firdoble prisen :poop::thumbdown:

• Synes
nino
  • Laddar…
richardtenggren
Iggesund har i hvert fald haft trætørrer, selv da savværket lå inde i Hudik, havde de tørrer der, hvad jeg husker. Jeg mener, de står der endnu den dag i dag, i hvert fald for 10 år siden, savværket blev flyttet til Iggesund meget tidligere.

F fribygg sagde:
Tørretiden er nok lige så lang, om jeg har 7,5m3 som når Linghem har 75 000m3, derimod er det pladskrævende og kapitalbindende at have lager.
Sagen er den at
richardtenggren richardtenggren sagde:
Iggesund har i alle tilfælde haft trætørrere, selv når savværket lå inde i Hudik, havde de tørrere der, hvad jeg kan huske. Har for mig, at de står der endnu i dag, i hvert fald for 10 år siden, savværket blev flyttet til Iggesund lang tid tidligere.
Tørrekamrene står stadig på Håstaholmen. Skal jævnes og blive boliger der nu, ser det ud til. Min kran inden for isolering har lager i en af dem.

Tørrerier skulle jeg tro, at alle større savværker har, kun visse special dimensioner som lufttørres nu om dage...
Er det ikke almindelige tørrerier så er det vandringstørrerier

Visse dimensioner mellemlagres efter tørring

elpaco elpaco sagde:
Det findes jo i nogen grad i form af told mellem lande/kontinenter. De er til for at beskytte det hjemlige marked. Frihandelsaftaler er jo ikke åbenlyst fordelagtige for alle lande.
Ja, det er virkelig vanvittigt stigende priser, i USA er det endnu værre - så dette "talende" billede i et indlæg!

• Støvet blå bil i garage med to OSB-plader på gulvet.
  • Synes
  • Haha
Freerole og 17 andre
  • Laddar…
L LeonT sagde:
Ja, det er virkelig vildt, skandaløse priser, i USA er det endnu værre - så dette "talende" billede i et indlæg!
Og R Rowling tog ud og købte Porschen :)

Hua....

• En kvittering fra Bauhaus i Nacka, Stockholm, med køb af furuplywood og tjenester som savning. Kvitteringen holdes mod et bilrat.
  • Wow
  • Trist
  • Synes
Tompassk og 2 andre
  • Laddar…
19mm spånplade 2500x1200 484kr på Derome.
Jeg køber typisk en spånplade hvert 5. år, så jeg har dårlig forstand på, hvad det plejer at koste, men det der må da være dyrt?
Forleden spurgte jeg efter prisen på 6mm gips, "119kr". Blev svaret. To dage senere tog jeg hen og købte en plade, og da kostede den 128kr. Dagsnoteringer også på gips tilsyneladende.

/Höghus

Gik netop igennem de kvitteringer, jeg havde i min pung. I december købte jeg 10 OSB-plader hos Byggmax for 149 kr/stk. I juli købte jeg yderligere tre plader. Nu var prisen 349 kr/stk...

Tænk, hvis man havde vidst det og sørget for at købe et ordentligt lager. Så kunne man nu have solgt billigt på blocket og alligevel gjort en god fortjeneste.

• Synes
Morpal
  • Laddar…
Jeg fik 10 skiver til overs som jeg købte på Byggmax for ca. 120 kr, solgte dem nu for 250 kr. Både jeg og køberen var tilfreds med handlen, så det føltes jo godt.
Nu kan jeg få bilen ind i garagen igen også (y)

• Synes
kioskdavid og 1 anden
  • Laddar…
A atomlab sagde:
Begynder at blive tid til at sælge de overskydende formplywood plader man har tilbage.
Hvad skal man med formplyfa til, hvis man ikke har råd til cement???

• Haha
  • Synes
ch75 og 3 andre
  • Laddar…
Hvad tror I om priserne, kommer de til at falde inden for den nærmeste fremtid, eller vil det tage år? Havde tænkt mig at begynde at skive en bygning på grunden med osb, men satte kaffen i den gale hals, da jeg så priserne på nettet.

Jeg har hørt, at der sælges billig OSB og cement i små poser på Sergels torg om natten.

• Synes
  • Haha
ch75 og 8 andre
  • Laddar…
ClasseClas
F fribygg sagde:
I Lkpg koster stadig 17mm råspånt under 120kr/m2, luger ser jeg ikke som nødvendige, hvis man ikke skal betale løn til tømreren og har tid og rigtig picka.
Jeg kan forestille mig at købe mellemstrukne råspontluger for at spare tid i næste trin med ellers grunding, mellemstrygning og slutstrygning af tagskæg og udhæng.
https://www.abkarlhedin.se/bygghandel/produkter/abkarlhedin/bergslagslucka/

Jeg undrer mig over det samme. Får levering af garagebyggesæt om nogle uger. Den oprindelige plan var at sætte gang i det i oktober og nå at få isolering, OSB og gips på plads inden vinteren. Nu trækker det lidt, når man ser priserne på OSB, så jeg overvejer at gøre det vejrtæt og så vente til næste år med at isolere. Man kunne i øvrigt isolere og sætte plast op og så tage en pause. Er der nogen, der har styr på, hvordan priserne på isolering har udviklet sig? Har ikke fulgt priserne på det så tæt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.