95,565 læst ·
172 svar
96k læst
172 svar
Jeres værste eksempel skandaløse byggematerialepriser
Glasuld 95mm skal du ikke betale mere end 26kr/m2 for, byggmax tager 166kr stk for ISOVER, og der er 6,5m2 i bundtet.S Stuff sagde:
Ah, der var det billigere men ikke helt så billigt som dit eksempel.F fribygg sagde:
Jeg får 214:- per pakke for Isover 95mm på byggmax hjemmeside, dvs 33kr/m2.
Skifter jeg fra privatperson til virksomhed får jeg 26kr/m2 men det er jo så uden moms.
Det var 166kr inkl moms/ bunten tidligere i ugen på Byggmax i Linköping.
Samme pris i juli for øvrigt. Der er ingen grund til at betale over 26kr/m2, selvom man handler af en lokal byggevarehandel.
Samme pris i juli for øvrigt. Der er ingen grund til at betale over 26kr/m2, selvom man handler af en lokal byggevarehandel.
Ja se på pokker.F fribygg sagde:
Jeg bor i Gävle og der koster det 33kr/m2. Skifter jeg butik til Linköping så hopper det ned til 26kr/m2.
Lurendrejer af Byggmax.
Uanset så vil jeg selvfølgelig handle der jeg finder bedst pris i Gävle-området. Ville bare have styr på om isoleringspriserne er stukket af eller ikke sammenlignet med før pandemien.
Eventuelt måske jeg isolerer og plasticer garagen en omgang så før jeg tager pause og fortsætter til foråret hvis priserne på plader mm er faldet til den tid.
Synd bare at priserne på 45mm reglar er høje nu bare. Ellers kunne jeg have opbygget installationslaget også og lade elektrikeren gøre sit også.
Indhent tilbud på mineralullen, hvis det er mere end et trailerlass. Byggmax er ikke billigst ved større mængder.S Stuff sagde:Ja se på kattens.
Jeg bor i Gävle, og der koster det 33kr/m2. Skifter jeg butik til Linköping, så hopper det ned til 26kr/m2.
Sneaky af Byggmax.
Uanset så vil jeg selvfølgelig handle der, hvor jeg finder den bedste pris i Gävleområdet. Ville bare få styr på, om isoleringspriserne er skudt op eller ej sammenlignet med før pandemien.
Eventuelt overvejer jeg at isolere og plastre garagen en omgang, før jeg tager en pause og fortsætter til foråret, hvis priserne på plader osv. er faldet til den tid.
Synd bare at priserne på 45mm reglar er høje nu. Ellers kunne jeg jo have reglat op installationslaget også og ladet elektrikeren gøre sit også
Du vil blive rig og kunne købe en 89 tommers TV for spånpladen!maah sagde:
Ifølge rygter køber USA alt byggemateriale...
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 indlæg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3,081 indlæg
skulle købe to reglar 2500x120x45mm. Kostede 135:- stykkuseless sagde:
”jeg husker, hvordan det var før, når man kunne hente reglar for 50:- stykket! Hujedamig så dyrt alt er blevet!”
heldigvis kostede de ”bare” 92:-/styk på xlbygg i stedet.
Medlem
· Östergötland
· 17 indlæg
Ja, jeg kommer ikke til at ordne yderpanelet på mit nybyggede skur, før priserne er mere normale. Blandt andet. Kan vente måneder eller til næste sommer med kun vindpapp og lægter på indtil da.useless sagde:
Især når man hører om, at priserne er styrtdykket i USA, men det fungerer måske ikke sådan i Sverige. Meget materiale som byggebutikkerne har købt dyrt, som man også vil sælge dyrt selvom priserne fra savværker falder. Gætter jeg bare...
Heldigvis nåede jeg at købe råspont til tag og gulv, før det steg fra ca. 12 til 17 kr på byggmax for nylig, for 120 mm.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,582 indlæg
18:85 metern har de höjt till nu.H hyresmuppen sagde:Ja, jag kommer inte fixa ytterpanelen på mitt nybyggda förråd förens priserna är mer normala. Bland annat. Kan vänta månader eller till nästa sommar med bara vindpapp o läkt på tills dess.
Speciellt när man hör om att priserna störtdykt i USA, men det kanske inte funkar så i Sverige. Mycket material som bygghandlarna köpt dyrt, som man också vill sälja dyrt även om priserna från sågverk sjunker. Gissar jag bara...
Tur att jag hann köpa råspont till tak o golv innan det ökade från typ 12 till 17kr på byggmax nyligen, för 120mm.
H hyresmuppen sagde:Ja, jeg kommer ikke til at fikse yderpanelet på mit nybyggede skur før priserne er mere normale. Bland andet. Kan vente måneder eller til næste sommer med bare vindpap og lægter på indtil da.
Specielt når man hører om, at priserne er faldet drastisk i USA, men det fungerer måske ikke sådan i Sverige. Meget materiale som byggemarkederne har købt dyrt, som man også vil sælge dyrt selvom priserne fra savværker falder. Gætter jeg bare...
Heldigt at jeg nåede at købe råspån til tag og gulv, før det steg fra ca. 12 til 17kr på byggmax for nylig, for 120mm.
Du kan give dig på at det vil være samme princip som benzinstationerne kører med. Når prisen på råolie stiger, så hæves prisen ved pumpen, selvom det er flere uger før det ligger i stationens tank. Går prisen ned, så skal man tømme hele den forbandede nedgravede tank, før det også går ned ved pumpen.