B bjorsi sagde:
Behøver man en sådan pladevinkel i indre hjørner, hvis man skal sætte både OSB og gips?
En tynd stribe akrylfugemasse fungerer godt i indre hjørner.
 
Mikael_L
B bjorsi sagde:
Behøver man en sådan metalvinkel i indre hjørner, hvis man skal sætte både OSB og gips?
Enten støtte fra reglar, der fixer pladerne ordentligt i hjørnet, eller så metalvinkel, er nok anbefalet.
Ellers vil pladerne åbne sig lidt i hjørnet og sprække maling eller tapet, så det ser skidt ud senere.

I denne tråd, lidt efter midten, går jeg ind i diskussionen og fortæller, hvordan jeg gør, og hvorfor, og lægger lidt billeder ind.
https://www.byggahus.se/forum/threads/innerhoern-pa-gipsskivor.105192/
En ekstra grund til min metode (i kombination med krydsreglering på indersiden af ydervæggen) er at lette el-installationer.
 
  • Synes
bjorsi
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.