Jeg rev alt det oprejste ud i vores kælder. Huset er fra -36 og oprejsningen blev lavet i 70'erne. Der var lidt sorte reglar, råddent og lidt dårlig lugt et par steder men ingen katastrofe.
Jeg tænkte på at bygge nyt med stålreglar og en eller anden plade for at skjule el, vand og afløb men murede i stedet med Leca, som blev pudset. Føles meget mere solidt og passer bedre i en kælder. Mere beskidt arbejde men prisen er nok den samme.

• Synes
Tvapac
  • Laddar…
P para sagde:
Jeg rev alt opsat i vores kælder. Huset er fra -36 og opsætningen blev lavet i 70'erne. Der var nogle sorte regler, råddent og lidt dårlig lugt et sted, men ingen katastrofe.
Tænkte at bygge nyt med stålregler og nogen plader for at skjule el, vand og afløb, men murede i stedet med Lecasten, der blev pudset. Føles meget mere gedigent og passer bedre i en kælder. Beskidt arbejde, men prisen er nok den samme.
Enig, det skal være en kælder, og så føles puds rigtigt. Nu har jeg besluttet mig...tror jeg.

Jeg tager stålregler, isolering gips og osb ned. Så får nogen pudse (og lægge klinker), og der ser det ud til at være rødgrund, armering og B mørtel der gælder.

Jeg spekulerer på, hvor meget mindre isolerende det bliver med puds i stedet for, som det er i dag med gips, osb, stålregler og tyndt gulfiber? Bliver det koldere i kælderen?

Kom på et spørgsmål mere. Der er jo ingen som helst dampspærre i loftet i kælderen. Kan det være et problem, hvis man har vaskerum og sauna dernede? Ovenover er der isolering, spån og dagligstue med parket.

T Tvapac sagde:
Kom på en til spørgsmål. Der er jo ingen som helst dampspærre i loftet i kælderen. Kan det være et problem, hvis man har vaskerum og sauna dernede? Ovenover er der isolering, spån og dagligstue med parket.
Jeg har ingen dampspærre i mit loft.
Har ganske vist et pudset loft, derefter afregnet og så gips på det.
Har været i mange år og havde ingen som helst problemer med skimmel eller sporer. Da jeg rev det gamle loft ned.

• Synes
Tvapac
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.