Hej,

skal bygge en hylde for opbevaring af alt, man har brug for at opbevare i en kælder; tasker, sommer/vintertøj i smartstore kasser.

længden bliver 2,5m og cirka 1m dyb, har tænkt at lave den i 45x70 lægter og krydsfiner med i alt 6 stolper.

vil dette fungere, eller bliver der svaj på hyldeplanerne?

Tak for input!

J Jef sagde:
Hej,

skal bygge en hylde for opbevaring af alt mN behøver opbevare i en kælder; tasker, sommer/vintertøj i smartstore kasser.

længden bliver 2,5m og cirka 1m dyb, har tænkt at lave den i 45x70 regler og plyfa med totalt 6 stolper.

vil dette fungere eller vil der blive gennemhæng på hyldeplanerne?

Tak for input!
skal plyfa end spændes over 2,5m bliver det garanteret gennemhæng.

6 stolper på en hylde betyder rimeligvis en i hvert hjørne og to på midten. Afhængigt af krydsfinérens tykkelse og lastens vægt kan der opstå problemer med nedbøjning. Med formplyfa i stedet for almindelig bliver problemet sandsynligvis mindre (igen afhængigt af lasten). Ellers kan du lægge to bjælker tværs over stolperne, så pladen hviler på dem langs hele langsiden, så skal der betydeligt mere til for at bøje ned.

zarkov zarkov sagde:
6 stolper på en hylde betyder rimeligvis en i hvert hjørne og to i midten. Afhængig af krydsfinerens tykkelse og lastens vægt kan der opstå problemer med nedbøjning. Med forskallingsplyfa i stedet for almindelig vil problemet formentlig blive mindre (igen afhængig af lasten). Ellers kan du lægge to lægter tværs over stolperne, så pladen hviler på dem langs hele langsiden, så skal der betydeligt mere til for at bøje ned.
hej,

glemte at skrive det, du har ret om stolperne og så har jeg tænkt mig at lave en ramme for hver hylde enten med 45x70 eller 45x45 som skrues i stolperne og lægge krydsfiner på denne.

• Synes
Viktor.J
  • Laddar…
AXS
Det vil blive en stabil løsning. Glem ikke skråstivere bare.

Lav en tegning før, det er let at ende lidt forkert med målene. SketchUp eller papir og blyant er perfekt.

S saiter sagde:
[link]

Her får du lidt tips.

//AA
Tak!

har læst den og fået ideer, min overvejelse er mere, at min hylde bliver 1m dyb.

/Johan

• Synes
saiter
  • Laddar…
Sådan blev resultatet :) Tak for hjælp og råd.

Træhylder bygget i en kælder med værktøj og kabler på gulvet. Lysende loftlampe og lille vindue i baggrunden.

• Synes
saiter og 4 andre
  • Laddar…
J Jef sagde:
Så här blev resultatet :) Tack för hjälp och råd.

[billede]
Meget flot!
Stadig tilfreds nogle år senere?
(Planlægger lignende bygge)

JHolmgren JHolmgren sagde:
Meget flot!
Stadig tilfreds nogle år senere?
(Planlægger lignende byggeri)
Hej,

Måtte tilføje støtte i midten da jeg syntes det begyndte at svigte.

J Jef sagde:
Hej,

Fik lægge til støtte i midten da jeg syntes det begyndte at svigte.
Takker, da sigter jeg på halve spændvidden.

Magnus E K
Er ikke pladsen under nederste hylde meget svær at rengøre?

Når jeg har bygget nye hylder i kælderen (flere vil være nødvendige) har jeg fokuseret på at hænge alt på væggen, holde hele gulvfladen fri.

Magnus E K Magnus E K sagde:
Er ikke pladsen under nederste hylde meget svær at rengøre?

Når jeg har bygget nye hylder i kælderen (flere vil være nødvendige), har jeg satset på at hænge alt på væggen, holde hele gulvfladen fri.
Det er bygget så robotstøvsugeren kan komme under 😀

• Synes
Magnus E K
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.