61,371 læst ·
127 svar
61k læst
127 svar
Hvorfor sank taget, fjernede indervæg
Ja, parcelhusproducenter plejer generelt ikke at overdimensionere, og serieproduktion gør, at projekteringsomkostningen kan spredes på flere rammer med samme udførelse. Et hus man bygger én gang med præcis det udførelsen bliver hurtigt dyrere i arbejdskraft end man sparer i materiale ved rigtig at finoptimere, og erfaringsmæssigt ændres forudsætningerne ofte under bygningens gang, og det bliver en problemløser at der er lidt ekstra kapacitet.MultiMan sagde:
Det er virkelig en balancegang i det der, og at det ikke er så enkelt, at alle elementer er overdimensionerede er et tegn på kvalitet i sig selv. I den bedste af verdener har man en god objektspecifik kravstilling, som man optimerer, så den opnås med så lille materialeforbrug som muligt.
Haha, jeg gik i en gymnasieklasse i 1984, hvor hele klassen undtagen mig troede, at når man regner varmeledningsevnen på et køleskab, troede at et køleskab har en venstreside og en højreside samt overside, underside og forside men ingen bagside! For der er det jo en væg!S Shaft1 sagde:
Jeg ville gerne se nogen af dem sætte et køleskab ind, som mangler bagside.
(Har visse ikke med dette problem at gøre men viser bare hvor forkert man kunne tænke i 80'erne. Og sikkert ikke kun i 80'erne.😆)
Er huset kollapset endnu? Hvor er TS - vi kræver svar.
Med venlig hilsen
Med venlig hilsen
Har stået og holdt oppe taget i en uge nu, haft lidt svært ved at svare imens 😅
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 indlæg
Stemmer med de tabeller, der er blevet uploadet, forudsat at træet har c24-klassificering.G Gullringen sagde:
Spørgsmålet er, om det er muligt at se på spær.
Snoelast på 150kg lyder dog mere som snestribe 1,5.
Ja det føles som om der blev regnet lidt lavt på den tid. Der kommer til at være en bjælke i taget, da det føles som om, selvom det er fritbærende spær, vil jeg gerne understøtte det.13th Marine sagde:
Eller så regnede man simpelthen med, at bygningen som helhed ville fungere helt fint sammen med de noget spinkle indervægge.G Gullringen sagde:
En bjælke løser den vertikale last, men vindlastens påvirkning gør den dog ikke meget for. Så væggens stabiliserende virkning mister du uanset.
Men lidt mere knirken i efterårsstormene kan man måske leve med.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Varför har mellantaket rasat i en gammal timmerlada?
Lösvirke & Timmerhus -
Varför syns spikarna i taket?
Färg, Måla & Tapetsera -
Varför måste man ha ångspärr/åldersbeständig plast i taket på vinden
Tak & Vind -
Varför ser taket ut så här vid ventilationen?
Tak & Vind -
Varför finns det inga små luftvärmepumpar som man hänger i taket?
Värmepumpar