Status
Not open for further replies.
Marlene Eskilsson sagde:
I må gerne finde ud af, hvem der har ret, og hvem der har uret, men undlad personangreb!
ja, sådan noget er træls!
 
Hvem har ret så? :)
1N = 100g eller 10kg? (eller hvordan det nu blev ræsonneret tidligere i tråden).
 
Nogle gange undrer jeg mig over, hvad der er tungere.
1 kg bly eller 1 kg dun?


Admin / mod. Vv og luk tråden. Tak!
 
Får vel lægge min refleksion her til TS... jeg har lige isoleret færdigt skråtaget med 390mm (195+195) 38 graders hældning... hvis vi ser bort fra, at det var et djævelsk arbejde i betragtning af, at jeg måtte gøre det fra gangbroer over underrammerne, hvor vi har åbent til kippen, så spændte jeg murertråd cc30, som isoleringen kunne hvile på for ikke at falde ned... det hænger kun lidt, og med 21mm panel vil du ikke have nogen problemer. Selv skal jeg nu plastre og derefter sætte 45x45 liggende med isolering for at bryde kuldebroerne...

Og dette er i Halland:-) For jer som synes, det er for meget isolering, kan jeg bare sige, at isolering ved nybyggeri er billigt... at lægge mere i senere er dyrt. Så hvorfor ikke tage lidt i, så man har, så man klarer sig... luftvarmepumpe er alt, hvad der behøves i vores hus.. for at køle om sommeren;-)
 
kamilenski sagde:
Nogle gange undrer jeg mig over, hvad der er tungere.
1 kg bly eller 1 kg dun?


Admin/mod. Vv og luk tråden. Tak!
De er lige tunge, du ved...
Men det gør nok mere ondt at få 1 kg bly på tåen. ;)
 
:)
FredrikR sagde:
Hvem har ret så? :)
1N = 100g eller 10kg? (eller hvordan det nu blev resoneret tidligere i tråden).
Nu var jo disputten om hvorvidt man bruger faktor 10 eller 9.82, og det fremgik i slutningen af disputten. Nok sagt om dette.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.