5,817 læst ·
35 svar
6k læst
35 svar
Holder 21 mm panell til 400 mm isolering?
- Status
- Not open for further replies.
Får vel lægge min refleksion her til TS... jeg har lige isoleret færdigt skråtaget med 390mm (195+195) 38 graders hældning... hvis vi ser bort fra, at det var et djævelsk arbejde i betragtning af, at jeg måtte gøre det fra gangbroer over underrammerne, hvor vi har åbent til kippen, så spændte jeg murertråd cc30, som isoleringen kunne hvile på for ikke at falde ned... det hænger kun lidt, og med 21mm panel vil du ikke have nogen problemer. Selv skal jeg nu plastre og derefter sætte 45x45 liggende med isolering for at bryde kuldebroerne...
Og dette er i Halland
For jer som synes, det er for meget isolering, kan jeg bare sige, at isolering ved nybyggeri er billigt... at lægge mere i senere er dyrt. Så hvorfor ikke tage lidt i, så man har, så man klarer sig... luftvarmepumpe er alt, hvad der behøves i vores hus.. for at køle om sommeren;-)
Og dette er i Halland