5,817 læst ·
35 svar
6k læst
35 svar
Holder 21 mm panell til 400 mm isolering?
- Status
- Not open for further replies.
hokanp sagde:
nå, hvad skrev jeg da?
1.46N/m2=14.308kg
så du tager fejl
desuden er 1N ikke 10kg men 9,8kg
så bliver det vel ikke præcis 1.46N/m'2/400mm med den densitet isolering har, men det beregnede jeg bare en hurtig overslagsberegning på.
Senest redigeret:
1,46N/m2 = 0,146 kg/m2 og intet andet. hvis du ikke kender til enheder, så lad være.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Newton_(enhet)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Newton_(enhet)
Senest redigeret af en moderator:
Kraften (F) 1 newton er den kraft, der giver massen 1 (m) kg accelerationen 1m/s2.hokanp sagde:
Kraften som påvirker massen 1 kg ved jordoverfladen gives af
F = mg = m*9.81
derefter behøver man ikke have en ubehagelig tone i sine indlæg, LAD være med at skrive så!
.... og forresten, Wikipedia, er langt fra en kilde, man skal stole på, når hvem som helst kan skrive uden at kilden tjekkes op...
Senest redigeret:
Nu er det så, at enheder er mit arbejde, og jeg ser alt for mange fejl fra personer, som tror, de kan. Især når det gælder konstruktionsanalyse, som du viste billeder på. Har man ikke kundskaben, SÅ LAD VÆRE. Det kan gå galt, hvis man fortsætter med at give svar, når fejlen er forkert med en faktor 100!
Ja, den holder med råspont og meget andet også. Blev en nedbøjning på 50 my, ca. Vend spørgsmålet. Hvis du går på et tag med råspont, holder det? Her er belastningen meget højere, da du har 2 fødder og deres lille areal, der overfører trykket til råsponten, hvilket er en større belastning end din isolering.kamilenski sagde:
Ja! Du har ret! Tusind tak!hokanp sagde:Ja den holder med råspont og meget andet også. Blev en nedbøjning på 50 my, ca. Vend spørgsmålet. Hvis du går på et tag med råspont, holder det? Her er belastningen meget højere, da du har 2 fødder og deres lille område, der overfører trykket til råsponten, hvilket er en større belastning end din isolering.
Newton siger, at 1 kilopond er præcis 9,80665 m/s². Denne talværdi blev fastlagt i 1901 af den 3. generelle konference om mål og vægt og henviser til steder på 45° breddegrad. En mere præcis værdi for vilkårlig breddegrad blev defineret i 1930 gennem en formel, der bygger på, at jorden er en homogen rotationsellipsoide, se den Internationale Tyngdekraftsformel. For et sted i Sverige med uspecificeret breddegrad bør man anvende 9,82 m/s².hokanp sagde:Nu er det sådan, at enheder er mit arbejde, og jeg ser alt for mange fejl fra personer, der tror, de kan. Især når det gælder konstruktionsanalyse, som du viste billeder på. Har man ikke kendskabet, SÅ LAD VÆRE. Det kan gå helt galt, hvis man fortsætter med at give svar, når fejlen er forkert med en faktor 100!
Men jeg havde en fejl, og det var, at jeg lavede en sjusket fejl ved at vende faktoren om.
Jeg siger ikke mere.....
Senest redigeret:
9,8 og 9,82 ellers var det korrekt, "enhedsarbejderen"hokanp sagde:
Du siger faktor 10 som er forkert!
Ge dig!
Vi anvender faktor 10, når vi laver vores beregninger, for at kompensere for evt. fejl, der opstår pga. hvor man befinder sig på jorden. Hvis jeg bruger 10 i stedet for 9.8*, er det en fejl på 2% og ikke 100000%, som dit forsøg resulterede i.
2% fejl i en skarp fasthedsberegning på et tag på 2000m^2 det synes du er "ok"?hokanp sagde:
Hvad arbejder du med mere specifikt?
Administrator
· Skåne
· 8 668 indlæg
I må gerne finde ud af, hvem der har ret, og hvem der tager fejl, men undlad personangreb!