6,238 læst ·
37 svar
6k læst
37 svar
Hjemmebiografrum i kælderen
Helt klart så bliver det godt, hvis man lægger så meget tid i det! men er nok ikke interesseret i at bryde gulvet op, hvad bliver bedre ved at bryde gulvet op sammenlignet med platon? platonmåtten garanterer 50 års holdbarhed!Væggene burde give en del ekko, så hvorfor ikke beholde betonvæggene og hænge dæmpere op?alle kabler er lettest at trække i loftet, da det er af træ!
skulle slebet gulvet lagt klinker og tyk herlig tæppe. bare betonvægge med absorbenter og tungt gardintøj efter hele væggene. hvilken opvarmning er tænkt?
selv rev jeg alt og mejslede op gulv og isolerede 20cm og lagde varmekabel. pudsede vægge og klinker på gulv. i vaskerum da.
selv rev jeg alt og mejslede op gulv og isolerede 20cm og lagde varmekabel. pudsede vægge og klinker på gulv. i vaskerum da.
Risikoen ved tæppe mod klinker kan være, at det mugner, ønsker et så "varmt" gulv som muligt eventuelt varmegulv men tyk væg til væg-tæppe burde være nok. Havde tænkt mig at køre med kun spildvarme fra huset. har en brændeovn udenfor døren til biografværelset, samt at det plejer at blive ret varmt med al elektronik i gang, men dette er måske for lidt, må føle mig frem lidt!
ja vi ved jo hvad der er anbefalet at gøre. er drenering ok? hvor langt under jorden ligger kælderen/gulvet? hvor stort rum er det der skal varmes?
i vores gillestue derhjemme (20kvm) er der lagt platon i gulvet og vindpap på væggen. så laminat ovenpå det. iskoldt gulv. varmetabet i rummet går den vej kan jeg sige. men gider ikke gøre noget ved det. holder måske 18 grader med en 1500w radiator. tæpper over hele gulvet. fungerer med hjemmesko
bruges som musikrum/spillerum.
i vores gillestue derhjemme (20kvm) er der lagt platon i gulvet og vindpap på væggen. så laminat ovenpå det. iskoldt gulv. varmetabet i rummet går den vej kan jeg sige. men gider ikke gøre noget ved det. holder måske 18 grader med en 1500w radiator. tæpper over hele gulvet. fungerer med hjemmesko
Ok, var lidt uklar, det var gulvet, jeg henviste til, resten af rummet er ret rodet.MathiasS sagde:Hmm....kan ikke give dig et eksempel lige nu, men det der føltes ret langt fra nogle af de "fine" projekter på minhembio. Rodet rum og egentlig intet gjort ved akustikken.
Jeg lever i troen på, at man kan få relativt enkle højtalere til at lyde meget godt, hvis man ved, hvad man gør i forhold til rumakustik. Jeg tror, det er en bedre vej end at oversvømme med effekt, mange højtalere og elektronik, der skal løse problemerne...
Forstår, hvis det bliver for meget arbejde at brække gulvet op, men platonmatta skal fungere godt
Vedrørende akustikken har jeg beklædt markplader af stenuld i stof og hængt dem op bag højttalere og lærred, 3 stk. 10cm tykke, 60x120 med 10cm afstand til væggen. Derefter 10 "billeder" af 45mm stenuld på sidevæggene i lidt varierende størrelse fra 40x50 til 60x100 beklædt i flot stof og tekstilplakater. En stor sofa og mange puder gør underværker for akustikken.
Dræn er ikke udført på huset, da det er anbefalet, at det ikke bør gøres på dette hus. Det er bygget på en sådan måde, at man risikerer at ødelægge det naturlige dræningssystem, hvis man går ind og graver (ifølge besigtigelsesmanden). Jeg mener at fugtmålingen var på 12 i gulvet. Gulvet ligger ca. 0,5 meter under jordoverfladen. Talte med Beckers i dag, og han sagde, at vi ikke behøvede at lægge Platon, men at det er tilstrækkeligt med skum... synes det lyder lidt mærkeligt... så bliver der vel ingen cirkulation under gulvplankerne? Rummet er ca. 20 kvm, overvejer at lægge en varmeslynge, som man kan tænde for i de koldeste dage på året!
Klik her for at svare