Tak for hjælpen per! Jeg bruger win7 Bruger Explorer som browser! I denne tekst har jeg 3 linjeskift per sætning for at se, hvordan det bliver efter jeg har postet teksten! Mvh
 
Det blev kaos alligevel....mærkeligt at mellem ordene så bliver der mellemrum, men efter punkter så bliver der ingen mellemrum!
 
Hvilken version af Internet Explorer? Versionsnummeret finder du i menulinjen Hjælp > Om Internet Explorer. (Menulinjen er ikke altid synlig. Hvis den ikke vises, kan du højreklikke på "faneraden" og markere "Menulinje".) Skriver du teksten direkte i feltet her under overskriften "Hurtigsvar" eller skriver du i Word og kopierer teksten ind?
 
IE8 er standard i Win7.
Jeg har testet både den og IE9 betaen uden at få dette problem
 
Jeg har et lignende projekt foran mig, men det vil nok tage et år eller to, før jeg går i gang...

Jeg vil grave det ikke isolerede betonggulv op for at kunne isolere og støbe en ny plade med gulvvarme i. Så er der også mulighed for at få ryddet op i rør til kabler, hvis man vil. Jeg har også nogle skøre ideer om at skabe et lidt større rum nedad for lidt større højttalere (sub).

Ved ydervægge bliver det pladestativer + passende overflade.

Jeg tænker faktisk at få hjælp fra en, der er kyndig inden for området, for at kunne bygge et rum med korrekt akustik. Tror ikke, det koster så mange tusinde ekstra at gøre det rigtigt fra starten. Selve byggeriet står jeg dog selv for.
 
Per jeg har version 8! Jeg skriver "svar" direkte i feltet! Dog ser jeg nu en gul 3-kant i mit venstre hjørne på computeren med et udråbstegn i, ved siden af dette symbol står der klar. Om dette kan have noget med sagen at gøre? Mathias! tak for dit svar, grave ud af betonen har jeg nok ingen lyst til at gøre, bliver platon gulvplade og et gulvtæppe! Overvejede også at tage en ind, der kan fortælle lidt om hvordan jeg skal gå til værks, har du nogen at anbefale eller tror du at eksempelvis hifiklubben har styr på dette? overvejer at bare hænge stoffer op rundt om hele rummet, som hænger ca. 10cm fra ydervæggen, for at minimere samt have styr på eventuelle fugtproblemer. Men det ville have været sjovt at bygge lidt mere solidt!
 
Nu er den symbol forsvundet, nu står der bare klar. så prøver at poste denne tekst for at se hvordan det bliver denne ggr!
 
Da jeg postede teksten ovenfor, så stod der fejl på siden i et sekund og så klar! Mærkeligt
 
En lille advarsel om minhembio.com bare. Mange af byggerne ser ud til at vide mere om lyd og billede end om byggemetoder. Nogle vælger helt skøre måder at bygge på og vil få konsekvenser længere fremme.
 
Det er meget derfor, jeg gik ind på denne side i stedet, tror at der findes flere kompetente mennesker her som kan mere om byggnadsteknik end på min hjemmebio!
 
Jobo123 sagde:
overvejer at bare hænge tekstiler op rundt i hele rummet, som hænger ca. 10 cm fra ydervæggen, for at minimere samt have kontrol over eventuelle fugtproblemer. Men det ville være sjovt at bygge noget mere solidt!
Jeg ved ikke om det er nok til at dæmpe ekkoet helt i hjemmebiografen, men da vi hængte gardiner op i vores tilbygning, blev ekkoet betydeligt dæmpet. Vi har lange gardiner ca. 10 cm fra væggen fra gulv til loft på den ene langvæg.
 
jeg forestiller mig tykke tunge stoffer med en høj tæthed, der dækker samtlige vægge, i loftet må det blive noget dæmpende materiale samt tæppe på gulvet! burde vel dæmpe ganske så godt? Spørgsmålet er om det er for enkelt og for kedeligt, det ville have været sjovt at bygge noget mere "flot" og seriøst!
 
Jobo123 sagde:
Per jeg har version 8! Jeg skriver "svar" direkte i feltet! Dog så ser jeg nu en gul trekant i mit venstre hjørne på computeren med et udråbstegn i, ved siden af dette symbol står der klar. Om dette kan have noget med sagen at gøre?Mathias! tak for dit svar, grave ud af betonen har jeg nok ingen lyst til at gøre, bliver platon gulvplade og et tæppe! Overvejede også at tage en ind, som kan fortælle lidt om, hvordan jeg skal gå til værks, har du nogen at anbefale eller tror du at eksempelvis hifiklubben har styr på dette? overvejer at bare hænge stoffer op rundt i hele rummet, som hænger ca. 10 cm fra ydervæggen, for at minimere samt have styr på eventuelle fugtproblemer. Men det kunne være sjovt at bygge lidt mere gedigent!
Jeg har dårlig styr på markedet af lydkonsulenter, men hvis jeg kunne vælge frit, ville det være rart med et besøg fra Ingvar Öhman på Ino Audio. Det lader dog til at være en snedig figur, som sandsynligvis er optaget 8 år fremover.
 
mattzon sagde:
Sådan ville jeg have gjort [link]

Ret meget arbejde men godt bliver det.

Hmm...kan ikke give dig et eksempel lige nu, men det føltes ret langt fra nogle af de "fine" projekter på minhembio. Rodet rum og egentlig intet gjort ved akustikken.

Jeg lever i troen på, at man kan få relativt enkle højttalere til at lyde rigtig godt, hvis man ved, hvad man gør med hensyn til rumakustik. Jeg tror, det er en bedre vej end at smide på med effekt, mange højttalere og elektronik, der skal fikse problemerne...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.