Hej igen,

Nu er hullet lavet og jeg havde held, reglerne var bygget til den åbning jeg ønsker og hvelvet var en separat modul man satte ind :)

Nu skal bare lister på så er det klart.

Stor tak til alle!

Bueformet døråbning i køkken, ufuldstændigt. Værktøj og materialer ligger på køkkenbordet, mens en stige står ved døråbningen. Åbning mellem to rum, grå vægge, trægulv, set mod en gang med brune trædøre; lys hænger fra loftet. Arbejdet næsten færdigt.

• Åbning i væg mellem to rum med grå vægge og trægulve. En lyspære hænger i loftet.
  • Synes
En apelsin og 1 anden
  • Laddar…
Jeg er ikke overrasket, det er meget usædvanligt at man bygger hvælvet :-D

• Synes
simonnnn
  • Laddar…
Flottere.

Meget pænere med den kvadratiske åbning.
Der er jo kun ét vindue i lejligheden, og det handler om at få vindueslyset derind. Hvis du føler, at fjernelsen af buen ikke gjorde nogen forskel, og hvis det ikke generer dig for meget, når du sover eller sådan, så kan du måske beholde alkoven, men lave en åbning mod køkkenet? Jeg tænker altså på det som et "vindue," men (formentlig) uden glas. :)
Kort sagt, en lille aflastningsplads oprindeligt tænkt til måske små pyntegenstande, men som kommer til at ende som en hylde til nøgler, breve og andet skrammel, man lægger fra sig, når man er kommet ind ;)

L LimpTheGimp sagde:
Meget pænere med den kvadratiske åbning.
Der er jo kun ét vindue i lejligheden, og det handler om at få vindueslyset ind der. Hvis du føler, at fjernelsen af buen ikke gjorde nogen forskel, og hvis det ikke generer dig så meget, når du sover eller noget, så kan du måske beholde alkoven, men lave en åbning mod køkkenet? Tænker altså som et "vindue", men (sandsynligvis) uden glas. :)
Kort sagt, en lille aflastningsflade, fra begyndelsen tænkt til måske små pyntegenstande, men som vil ende som en hylde til nøgler, breve og andet roderi, man lægger fra sig, når man kommer ind. ;)
Mange tak for tips, føler mig dog tilfreds nu og vil beholde det sådan her :)

Bare for at spinne videre på ideen, så kan du jo have et vindue af frosted glas her imellem, hvis det skulle føles mærkeligt med klart glas/hul :)

En ven havde en etværelses med sovealkove, men da med væggen mod vinduet. Dette blev løst ved at bygge væggen med badeværelsesglas. Tænker da på sådan noget glas ifølge billedet i linket nedenfor. I dit tilfælde skulle man jo erstatte (hele eller store dele af) væggen til køkkenet, hvilket jo måske ikke er aktuelt, men syntes, det var en fed løsning på problem med hjørne af rum med dårligt lys. Tror han havde en eller anden farve på glasset.

https://www.byggahus.se/forum/data/attachments/94/94523-4c0c9a28497306b322c64e83d53f36f1.jpg

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.