Cheesen Cheesen sagde:
Skriv anmeldelse på Eniro og Google. Gerne med billeder, så vil du nok få det udbedret.

Tersklen er det værste, jeg har set. Har selv begyndt at fastholde tærskler med dobbeltklæbende tape. Helt uden skruer og kan fjernes uden skader, når det er nødvendigt. Alle tærskler sidder.
+ her https://www.byggahus.se/forum/forums/referenser-hantverkare-entreprenoerer.54/
Men tror nok det er mere effektivt, at enten fikser du det, eller så lægger jeg en anmeldelse med billeder ud.
Er anmeldelsen allerede ude, så er det ligesom for sent at redde rygtet for håndværkeren.

• Synes
jekde og 1 anden
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sagde:
Tænker håndværkeren får betale tilbage dele af summen, så løser det sig. Vi får se. Vil ikke forårsage konkurs til nogen, en personlig tragedie.
Jeg ville ikke betragte det som tragedie at sikre, at den "håndværker" får skiftet til noget mere passende job så hurtigt som muligt :rolleyes: Før eller senere vil det jo ske, hvis vedkommende fortsætter sådan.

Hvis gulvet ligger an mod væggen får det ikke plads til at ekspandere i sideled når træet ekspanderer i varmt og fugtigt vejr. Det kan resultere i, at det buer op og i værste fald revner, når det ekspanderer. Det kunne t.o.m. være en årsag til, at gulvet svajer og rammer døren, hvis det har rejst sig lidt lige der.

• Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Hej, behöver lite hjälp, jag bor i bostadsrätt och är inte så kunnig i byggteknik mm. En hantverkare gjorde lite jobb hos mig, bytte golv i kök och hall bland annat. Han fick komma och komplettera för lite slarv:

- opvaskemaskine var ikke fastskruet. Det gjorde han nu ved at skrue den ind i væggen. Skal man gøre sådan? Skrue i væg, skråt? Er der risiko for vandskade?

- tærskler var ikke fastgjort. Han har nu fæstet med en del ikke undersænkede skruer, en undersænket og også søm samt skabt en revne i tærsklen.
*edit: Der er også en variation i typer og farver af søm, samt afstanden er ikke symmetrisk i nogen retning, skruen "i midten" er ikke i midten. Er dette ifølge byggestandard?

- er det ok, at det ser ud som det gør bag komfuret?

- skal jeg acceptere, at døren ikke kan åbnes helt?

- Han har sat gulvlister rundt om en dør, i stedet for dørlist. Det er jo en anden slags kanter på dør/gulvlister. Skal jeg acceptere det?

Er jeg for kræsen?

se billeder. Tak for hjælp!!
Læg 4000kr på en bygningsinspektør og efter det kan du bestride fakturaen. Men du har nok allerede betalt, da der er gået så lang tid.

T Tomasmexitegel sagde:
Læg 4000 kr på en besigtigelsesmand, og derefter kan du bestride fakturaen. Men du har nok allerede betalt, eftersom der er gået så lang tid.
Arbejdet er betalt, jeg så fejlene bagefter. Nu insisterer jeg på efterreparationer, og det er ikke helt gnidningsfrit. Jeg var fokuseret på andre ting, da arbejdet blev udført (arbejde osv.) og glad for, at det blev flot, så jeg tænkte ikke på at lave en ordentlig besigtigelse. Har lært lektien!! Har tidligere i livet lært ikke at købe biler af venner, nu har jeg lært dette. Det er godt med lektier, men også besværligt.

• Synes
Tomasmexitegel
  • Laddar…
Har du nummeret til håndværkeren? Jeg har brug for lidt hjælp herhjemme. Det er så svært at finde gode håndværkere nu om dage, din ser jo ud til at være top notch. Ne fy, alle laver vel noget dårligt arbejde en gang imellem, men ikke alle på samme tid.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Tænker håndværkeren må betale nogle af pengene tilbage, så løser det sig. Vi får se. Vil ikke forårsage konkurs for nogen, en personlig tragedie.
Men altså, er det et rigtigt firma, du har hyret? Eller er det nogen, der bare kalder sig "håndværker", som du har betalt kontant? Ikke engang en 15-årig, der lige er startet på byggeprogrammet i gymnasiet, ville vel få den idé at skrue en tærskel fast med andet end forsænkede skruer, og desuden nogenlunde flot og symmetrisk... byggebranchen i en nøddeskal...

• Synes
Roger Fundin og 5 andre
  • Laddar…
E errakareby sagde:
Har du nummeret til håndværkeren? Jeg har brug for lidt hjælp herhjemme. Det er så svært at finde gode håndværkere nu om dage, din ser ud til at være top notch. Nej fy, alle gør vel noget dårligt arbejde på et tidspunkt, men ikke alle på samme tid.
selvom det ikke bliver godt når man gør det, så efterlader man det i det mindste ikke sådan..

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
Tragisk at se . Jeg arbejder blandt andet med at renovere lejligheder i et ejendomsselskab. Der handler det kun om at så hurtigt og enkelt som muligt renovere / fikse til, inden næste lejer flytter ind. Der er altså ingen bestiller eller kunde, som har "ret til at klage". Har aldrig nogensinde gjort eller ladet nogen, der arbejder med mig, efterlade noget sådan.

• Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
S Screew sagde:
Opvaskemaskinen skal sidde fast, der plejer at være et gummilåg, der dækker skruen.

Dørtrinet ser skidt ud, det kan man lime eller noget andet. Alternativt, hvis man er nødt til at skrue, så forborer og fordyber man, så skruerne ikke stikker op. Men så skal det være helt lige med jævne mellemrum.

Døren skal kunne åbnes hele vejen, enten er det nok at justere hængslerne, eller også må man skære lidt af i bunden.

Selvom du måske ikke har specificeret, hvilke lister du vil have, skal man ikke bruge fodlister rundt om en dør.

Bag ved komfuret er det nok ok, men ikke pænt. Jeg ville ikke have gjort det sådan...
hvorfor skal opvaskemaskinen sidde fast? Det har jeg længe undret mig over.

• Synes
  • Wow
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz sagde:
även om det ikke bliver godt når man gør det så lämnar man det iaf ikke så..
Det har du helt ret i

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Perssond Perssond sagde:
Hvis en opvaskemaskine ikke sidder fast og du åbner lågen samt trækker alle kurvene ud, så vælter maskinen.
Edit: forudsat at der er opvask i kurvene, en tom maskine vælter nok ikke.

• Synes
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
S
Perssond Perssond sagde:
Min sidder ikke fast faktisk, men havde en "proffs" monteret den, så havde jeg krævet, at han skal gøre det ifølge instruktionerne.

• Synes
Karinsbostadsrätt
  • Laddar…
Perssond Perssond sagde:
når den ikke sad fast, så "væltede" den fremad, når den blev fyldt eller tømt, den nederste kurv kørte altid ned på gulvet.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Perssond Perssond sagde:
Da lillefætteren klatrede op på den åbne opvaskemaskinelåge, var man glad for, at den sad fast.

• Synes
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.