Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sagde:
Du har rätt. Grejen är att trösklarna hade skruvar/spikar fast det var inte borrat i betonggolvet och ingen plugg alltså i golvet, så skruvarna var väl i luften, vilket gjorde att trösklarna lossnade. Jag anmärkte på att det fanns fem olika sortes skruvar /spikar på två trösklar och bad om åtgärd. Han satte fast dem med råge men en tröskel sprack ju, och skruvar sticker upp värre än nånsin.
Jag tycker det ska vara ordentligt utfört och även estetiskt snyggt.

Det där ser ut som en fastighetsskötare har gjort det,
En slarvig en!

Den skæve skrue i siden på opvaskemaskinen...
Problemet er egentlig ikke, at den sidder skævt, nogle gange må man gøre det for at finde solidt materiale at skrue i. Men det er nok ikke tilfældet her.
Problemet er, at håndværkeren ikke forstår det basale i, at en skrue tåler enorm belastning i længderetningen, men knap nogen i sideled med det store fremspring. Du kan aldrig trække den skrue ud med fingrene, men let bøje den af.
Tænk på et søm, der nægter at blive trukket ud, man bøjer det nogle gange frem og tilbage, så går det af.
Men opvaskemaskineproducenten angiver jo, at den skal skrues fra siden?
Ja, men den skal skrues tæt mod væggen, så kan skruen ikke bøjes. Er det ikke tæt, så gør man det tæt med en lille træklods eller hvad man har ved hånden.

• Synes
Roger Fundin og 7 andre
  • Laddar…
Man får hvad man betaler for.. der er en grund til, at nogle er meget billigere end andre.. man må skyde skylden på sig selv, synes jeg..

• Vred
  • Wow
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
A anr145 sagde:
Man får hvad man betaler for.. findes en anledning til at nogle er meget billigere end andre.. man må skyde sig selv synes jeg..
Ah, der kom den klassiker. Hvor meget synes du, at dette arbejde er værd? Tror du virkelig, at det var så lidt som kunden betalte? Og hvis du synes, at kunden fik det, som kunden betalte for, så tror jeg, at alle andre oplever din værdiansættelse af rigtig dårligt arbejde som meget højt. Jeg kan gerne komme til dig og levere tilsvarende kvalitet for den pris. Deal?

• Synes
Roger Fundin og 7 andre
  • Laddar…
J JPW sagde:
Ah, der kom den klassikeren. Hvor meget synes du, at dette arbejde er værd? Tror du virkelig, at det var så lidt, som kunden betalte? Og synes du, at kunden fik det, som kunden betalte for, så tror jeg, at alle andre oplever din vurdering af rigtig dårligt arbejde som meget højt. Jeg kan gerne komme til dig og levere tilsvarende kvalitet for den pris. Deal?
Det var et vel tiltaget tilbud og intet billigt sort arbejde. Jeg handlede i troen på at hyre en håndværker ganske enkelt, der er jo et firma og alt. Jeg hyrede et firma, fordi jeg ikke har forstand på håndværk.

• Trist
  • Synes
Roger Fundin og 12 andre
  • Laddar…
Det var en veltiltaget tilbud og ikke noget billigt sort arbejde. Jeg agerede i troen på at hyre en håndværker helt enkelt, findes jo firma og alt. Jeg hyrede et firma, fordi jeg er ukyndig inden for håndværk.
Jeg forstår det meget godt, og jeg lider med dig. Derfor mit retoriske spørgsmål ikke til dig, men til den jeg citerede, som jeg synes kommer med et egoistisk og muggent angreb på dig.

• Synes
Roger Fundin og 5 andre
  • Laddar…
"hvorfor overhovedet have tærskler”

Der er flere grunde, de fleste gulvproducenter klassificerer det som en installationsfejl ikke at dele gulvet mellem forskellige rum.
Desuden er det ikke helt usædvanligt, at underlaget hælder både her og der, så man faktisk er nødt til at dele gulvet.
Men hvis man sætter en tærskel, skal den ikke skrues, så den sprækker, og man skal ikke slå tæerne i nogle skruer.

• Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Første gang jeg kommenterer på dette forum.
Og synes de fleste lignende tråde er ekstremt pedantiske og har ingen forståelse for håndværk og træmaterialer.

Men! Dette er nok noget af det værste, jeg har set.
Enkle og meget almindelige arbejder at udføre, og totalt mislykkedes med hver enkelt opgave.
Var tømrer i 15 år og arbejdsleder/projektleder i 2 år, og har aldrig set noget lignende.
Og netop dette er desværre, hvor byggebranchen er på vej hen.

Bestrid fakturaen og træk med at hænge dem ud på nettet, hvis de har en officiel side.

Beklager, at du har mødt en sådan ”håndværker”.
Der findes faktisk stadig folk med ”faglig stolthed”, selvom de fleste, som f.eks. jeg, skifter branche.

• Synes
Roger Fundin og 9 andre
  • Laddar…
J JPW sagde:
Jeg forstår det meget godt, og jeg lider med dig. Deraf mit retoriske spørgsmål ikke til dig, men til den jeg citerede, som jeg synes kommer med et egoistisk og dårligt angreb på dig.
Tak så meget for støtte! Jeg er i gang med at skrive saglig og faktabaseret feedback med billeder til håndværkeren. Det føles svært at sende det. Dette er et suverænt opmuntringsforum, og jeg er glad for alle tips osv.

• Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Heij83 Heij83 sagde:
Du får låtsas att min termos är ett vattenpass.
Men antagligen är den rak om dörren är det.
Wow, vilket pedagogiskt svar! Lär mig grejer här. Tack! Ska kolla detta med min karm.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
H Holken147 sagde:
"hvorfor overhovedet have tærskler"

der er flere grunde, de fleste gulvproducenter anser det som en installationsfejl ikke at dele gulvet mellem forskellige rum.
Desuden er det ikke helt ualmindeligt, at underlaget hælder både her og der, så man faktisk er nødt til at dele gulvet.
Men når man sætter en tærskel, skal den ikke skrues, så den revner, og man skal ikke slå tæerne mod nogle skruer..
mins polare endte i kørestol et stykke tid efter en ulykke, og da så man, hvor idiotisk det er med tærskler.

Det er en firma og hen skulle være uddannet inden for snedkeri men jeg vælger ikke at navngive for at undgå problemer..
Hen får de give sparket.

A anr145 sagde:
Man får hvad man betaler for.. der er en grund til, at nogle er meget billigere end andre.. man har kun sig selv at takke synes jeg..
Det var ikke et billigt sort arbejde.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
M maria01 sagde:
mins polare hamna i rullstol ett tag efter en olycka då såg man hur idiotiskt det är med trösklar
der findes trækkanter for handicaptilpasning, som skal være lettere at komme over. Og hvis jeg ikke tager helt fejl, så får man sådan noget betalt af regionen, hvis man kommer i rullestol permanent.

H Holken147 sagde:
der findes tærskler for handicaptilpasning, som skal være lettere at passere.
Og hvis jeg ikke tager helt fejl, så får man sådant betalt af landstinget, hvis man ender i kørestol permanent.
Nej, men man kan ansøge hos kommunen.

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.