Bernieberg sagde:
At lægge "Denne side op" nedad er jo i hvert fald mindre afslørende end hvis man (venskabet) gør forkert med "Denne side ned" :)
Min "ven" lagde pladerne med "denne side ned" så teksten var opad 😐.

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
S
Min "ven" gjorde også sådan for 9 år siden og postede stolt et billede her og fik en bemærkning om det samme.

Holder vel liv i denne tråd som startede for 11 år siden.

Jeg har i aften med stor møje tilpasset en plade i et lille badeværelse. 3 vandrør og to afløb har jeg tilpasset med spor og huller i pladen. Som om jeg ikke allerede var træt nok af dette langtidsprojekt, der aldrig synes at ende, opdager jeg præcis, når pladen falder på plads, at fugen ser så mærkelig ud og forstår straks, hvad der er galt. Meget rigtigt, ingen text med denne side op på pladen. Var ved at få et totalt psykobreak. Mest fordi jeg allerede er så træt af dette toilet og allerede har gjort det meste to gange.

Lidt beroligende så at læse denne tråd. På den del, hvor det blev forkert, skal jeg desuden have en 12 mm plade ovenpå for at skabe fald mod bruseren, så der kan det jo ikke have nogen som helst betydning. På den plade tænker jeg at lave de fine detaljer omkring alle rør.

/Mats

• Synes
Jonola
  • Laddar…
Vores nöt til snedker var heller ikke læsekyndig og lagde også pladerne på hovedet, selvom det i sammenhængen var det lille problem,

He He... Spring og stil dig i hjørnet Nisse :)

/Mats

Sort transportkasse med hjul og tekst: "YOU SON OF A BITCH... IT SAID NO FLIP". Kassen er vendt forkert med hjulene opad.

• Synes
  • Haha
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
K
Gammel tråd men opdagede også, at denne side ned landede op på en af mine tilpassede gulvspånplader og opdagede i samme sekund, at fer og not er præcis ens på begge sider, hvilket gør, at det eneste, der adskiller siderne, er teksten...

Hvorfor står der denne side ned på den ene side, hvis fer-sporet er vendbart? Ser i øvrigt ingen forskel på siderne.

K Kallebo sagde:
Gammel tråd men opdagede også, at denne side ned havnede op på en af mine tilpassede gulvspånplader, og opdagede i samme sekund, at fer og not er præcis ens på begge sider, hvilket gør, at det eneste, der adskiller siderne, er teksten...

Hvorfor står der denne side ned på den ene side, hvis fer- og notsporet er vendbart? Ser i øvrigt ingen forskel på siderne.
Jeg har for mig, at det er vigtigt at lægge i den rigtige retning, hvis du skal lime et linoleumsgulv etc. direkte på. Så skal samlingerne åbenbart ikke kunne ses. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Indlæg #7 i denne tråd har svaret.

Har selv opdaget lidt for sent, at der står "denna sida upp" på undersiden af gulvspånpladerne på loftet. Opdagede det efter jeg bandede lidt over, at det ikke var muligt at få not og fer samlingen helt tætte, uanset hvor omhyggeligt jeg var, og hvor meget jeg slog pladerne sammen.

Skær to små stykker og sæt dem sammen foran dig på bordet for eksempel, så kan man ofte se denne lille forskel i, hvordan not og fer er udformet (tæt på den ene side og lille sprække på den anden). Når lægningen sker under "feltmæssige" forhold i gamle huse, plejer der alligevel at være lidt sprækker hist og her på grund af alle ujævnhederne, så det er ikke så indlysende, og det opleves som om not og fer er ens.

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
H Husplanerarna sagde:
Jeg var jo nødt til at ringe første og bedste spånpladefabrik og tjekke, og det var som jeg mistænkte: fer og not er lidt asymmetrisk, når de trykkes sammen, gaber de alligevel en smule på undersiden, for at det skal være lettere at få en tæt fuge på oversiden. Jeg får altså spalten (ca. 0,5 mm) opad, hvilket kun ville have betydet noget, hvis man skulle lægge vinylgulv, men vi lægger noget kraftigere overgulv, så det er ligemeget. Styrken blev tilsyneladende slet ikke påvirket af at lægge op og ned, og det føles som det vigtigste...

Man var jo lidt bekymret for, at overetagen ville være fuld af dødlige snedkere i dag, når vi kom tilbage for at fortsætte. En lidt pinlig historie det her..

Tak for svarene alligevel, dette forum er guld værd.
Tak selv, lagde lige gulvspånpladerne op og ned, og dit svar beroligede mig.

Jeg ville tro, at falsningen udgår fra oversiden, så hvis pladerne kun er en smule forskellige i tykkelse, bliver det glat på oversiden og en fugspring på undersiden, og der gør det jo ikke noget.
Protte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.