Jeg går med Kinglace forslag med liggende 45-reglar cc600 (eller 450 afhængig af pladestørrelse) samt den indre plade bliver OSB. Ydre plade Gips.

Spiller det nogen rolle, om jeg stiller eller lægger OSB-pladen? Burde fungere uanset, samme for gipspladen.
Med OSB under, kan man lade være med at have reglar bag kortenderne (langenden hvis jeg stiller dem op)?
 
Hvis man nu har vertikale 145 og horisontale 45 og har tænkt at have råspont indenfor gipsen, sætter man råsponten vertikalt da eller? Det må man jo gøre for at få det til at passe, men "i mit hoved" har jeg altid set råsponten liggende....
 
Pär, du snor tråden ;)
Råspont må selvfølgelig være vertikalt på horisontale lægter pga. at brædderne er smalle. OSB derimod er store.

Nogen der kan svare på mit spørgsmål?
 
  • Synes
inspectah44
  • Laddar…
En måde at binde sammen pladesamlinger er at skære til ca. 50 mm brede stykker af tynd krydsfiner, som tilpasses stående mellem de horisontale lægter. På denne måde kan du skrue pladerne sammen uden kortlingar, som i dette tilfælde ville skabe kuldebroer.
 
Er det virkelig nødvendigt, når man har det nederste lag med OSB og udenpå dette forskudt gips?
 
SittinDuck sagde:
Behøves det virkelig når man har det nederste lag med OSB og udenpå dette forskudt gips?
Nix, så ikke at du ville have OSB under gipsen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.