Staffans2000
B Bossesv sagde:
Støttede? Banemand? Sjovt med en kommentar som forminsker og latterliggør? Sådant hører ikke hjemme her.
svartöra har en pointe. Intet menneske kan vide, hvordan en mus tænker. Derefter kan du bruge hvilke invektiver du vil. Det vil stadig kun være en gætning.

hsd
Oooj oj
Staffan2000 har fået hikke ;)

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Pagani non repete!
Men jeg spiller ikke violin. Derfor bliver jeg nogle gange lidt repetitiv:D.
Mit motto er: -"Tala med de lærde på latin, og med bønder på bønders vis.
Et motto jeg desværre ikke altid selv følger:thinking:.

Filosofen

• Synes
beqen
  • Laddar…
Undskyld forsinkelsen!
Jeg sad og læste i denne tråd og blev næsten overbevist om fuge skummets gode egenskaber i kampen mod musene. Men så kom jeg i tanke om en artikel på GDS' websted. GDS betyder Gør Det Selv. Det plejer at koste penge at læse der, men jeg kom ind gratis - bare en kort stund - da jeg googlede GDS fuge skum.

Fuge skum er fantastisk, men det tiltrækker fugt! Der kan opstå fugtskader, selv fra den fugt, der er i luften. Skummet skal derfor altid beskyttes, med maling eller noget andet. Det er måske ikke så enkelt, hvis jeg har sprøjtet skummet ind i et musehul. Eller er der en løsning for det også?

C
C Cider sagde:
Skummet skal derfor altid beskyttes, med maling eller noget andet.
Det lyder mærkeligt, har aldrig set nogen beklæde fuge skum med nogen form for fugtspærre.
Må være at man måske ikke bør anvende det udendørs eller et andet sted, hvor det potentielt udsættes for kraftige fugtpåvirkninger.

C Cider sagde:
Undskyld forsinkelsen!
Jeg sad og læste i denne tråd og blev næsten overbevist om fugeskummets gode egenskaber i kampen mod musene. Men så kom jeg i tanke om en artikel på GDS' hjemmeside. GDS betyder Gør Det Selv. Det plejer at koste penge at læse der, men jeg kom ind gratis - bare en kort stund - da jeg googlede på GDS fugeskum.

Fugeskum er fantastisk, men det trækker fugt til sig! Det kan blive til fugtskader, selv af den fugt, der er i luften. Skummet skal derfor altid beskyttes med maling eller noget andet. Det er måske ikke så enkelt, hvis jeg har sprøjtet skummet ind i et musehul. Eller findes der en løsning for det også?
Nej, de finder bare på. Ikke trækker hærdet fugeskum fugt til sig, ikke.

Jeg har opfattet det som, at fugeskum af visse typer kan transportere fugt, så hvis du har en syll mod betonplade, med syllbånd under, som forhindrer fugtvandring mellem beton og træ. Men hvis nogen lægger en streng skum, der har kontakt både med beton og træ. Så kan du få en transport af fugt.

Lyder lidt mærkeligt i mine ører. Fogskum hærder ved hjælp af luftfugtigheden men i hærdet tilstand suger det ikke vand. Måske ikke den bedste fugtbarriere men det trækker ikke fugt. Derimod er det meget UV-følsomt så hvis det er udsat for lys, skal det males eller beskyttes på anden måde. Ellers nedbrydes det.

• Synes
Bossesv
  • Laddar…
E
B bjernler sagde:
muspiparna hjælper ikke en døjt, eller jo... jeg bliver irriteret af den højfrekvente lyd...
fandt 2 ordentlige reder i garagen, den ene ca 2 meter fra en muspipare.
Slagfælder er det mest effektive, jeg agner med et lille stykke parmesanost eller rosiner.
Jeg har brugt museafskrækker med meget godt resultat. Siden jeg satte en i garagen og en på loftet har jeg ikke set museefterladenskaber og ikke hørt den sædvanlige gnavelyd i væggene, æbler i garagen er også urørte. Fælderne på loftet står urørte (ligesom agnet). Det afhænger nok af, hvilken type man køber. Billige var de ikke, men de var pengene værd. Frekvensen skal variere for at forhindre tilvænning og hunden har ikke reageret.

E
F FiddeP sagde:
Fugeskum virker ikke. Jeg har erfaring med det. Til gengæld har fugeskum med grus eller glasknust virket bedre.

Kat virker på den måde, at de spiser mus, så de bliver færre. Men de forhindrer ikke musene i at løbe i væggene. Altså de er ligeglade med katte-lugten.

Jeg synes også, at muspipere virker. Men sådan nogle kan man jo ikke have overalt.

Jeg er selv tilfreds, så længe de ikke kommer ind i huset, men kun findes på loftet.
Du kan jo prøve med ilder😬. Men det lugter efter dem, fordi deres pis har en kraftig lugt. Slip dem på loftet, så slipper du for musene, men får et hus, der lugter af ilderpis.🤪

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
E Elåldring sagde:
Jeg har anvendt museskremmer med meget godt resultat. Siden jeg satte en i garagen og en på loftet har jeg ikke set muselorte og ikke hørt den sædvanlige gnasken i væggene, æbler i garagen er urørte også. Fælderne på loftet står urørte (ligesom åbnet). Det afhænger nok af hvilken slags man køber. Billige var de ikke, men værd deres pris. Frekvensen skulle variere for at forhindre tilvænning og hunden har ikke reageret.
Hvad bruger du så for et mærke?

E
N Nygge72 sagde:
Hvilket mærke kører du så med?

• Hvid elektronisk museskræmmer placeret på en træoverflade med specifikationer synlige på enheden. To par fødder kan ses på gulvet.
  • Synes
Nygge72
  • Laddar…
Tak

E Elåldring sagde:
Du kan jo prøve med ilder😬. Men det lugter efter dem, fordi deres pis har en kraftig lugt. Slip dem på loftet, så slipper du for musene, men får et hus, der lugter af ilderpis.🤪
vi havde mår på loftet i torpet sidste år faldt en mår unge ned ad trappen midt om natten måtte bære den op igen havde ingen mus på loftet (men de larmede meget, når de legede)

• Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.