C
Roundup sagde:
Fælder har jo den fordel, at man kan rydde op efter ofrene på en ordnet måde. Med gift eller glas i fogskum eller lignende er der jo risiko for, at de dør inde i vægge og gulve og ligger der og stinker.
Alt undtagen det sidste stemmer, de stinker ikke det mindste.

En krop i forrådnelse lugter, selv en lille muskrop. Så er det ikke givet, at kroppen virkelig rådner, den tørrer måske ud og mumificeres.

Når jeg satte fælder i redskabsboden på sommerhuset for at slippe af med nogle mus, kan jeg love dig, at det ikke lugtede godt, da jeg kom tilbage weekenden efter.

muspiparna hjælper ikke en disse, eller jo... jeg bliver irriteret af den højfrekvente lyd...
fandt 2 solide reder i garagen, den ene ca. 2 meter fra en muspipare.
Slagfælder er det mest effektive, jeg lokker med et lille stykke parmesanost eller rosiner.

• Synes
Resan_är_målet
  • Laddar…
Fugeskum virker ikke. Har erfaring med det. Derimod har fugeskum med grus eller glaskross virket bedre.

Kat virker på den måde, at de spiser mus, så de bliver færre. Men de forhindrer ikke musene i at løbe i væggene. Altså de er ligeglade med katte-lugten.

Jeg synes også, at muspipere virker. Men sådan nogle kan man jo ikke have overalt.

Selv er jeg tilfreds, så længe de ikke kommer ind i huset, men kun er på loftet.

• Synes
Mipple
  • Laddar…
køb musband. samme som man sætter udvendigt for at forhindre skadedyr og andet i at krybe ind i luftspalten

Agna med halva dumle i fælden, de er lidt seje at få løs så de må rykke til lidt - smæk!

Derefter har byggmax "rep & fix" eller hvad det hedder, en blanding af gips og cement, det er lidt mere ulækkert at tygge sig igennem, de bliver i alle fald mætte inden de kommer frem til spisekammeret.

C
joflopp sagde:
En krop i forrådnelse lugter, også en lille musekrop. Så er det ikke givet, at kroppen virkelig rådner, den kan måske tørre og mumificeres.
Hovedet på sømmet, det er præcis hvad de gør når de har spist gift.

• Synes
Per-Arne Carlsson
  • Laddar…
Vi har problemer med at vores katte trækker mus ind og slipper dem løs lidt hist og her i huset :(. Derfor har vi fælder forskellige steder. Fangede to mus bag ved håndvasken i weekenden. Tidligere havde vi problemer med rotter i varmkomposten, men det blev løst ved at sætte et finmasket metalnet under bunden af den.

Jeg havde fyldt med museekskrementer i hytten før og hørte om skum. Fyldte alle huller jeg fandt (2 år siden) og har ikke set en museekskrement siden da. Jeg har hørt, at der skulle være et giftigt stof i skummet, som de trækker sig tilbage fra, og det kan meget vel passe, for de er jo nogle utrolige overlevere, disse små banditter.

Så jeg tror fugeskummet virker ganske udmærket.

Y
  • Synes
Rille_aa
  • Laddar…
Y
hvad tror I, fup eller kan de have lykkedes med at skabe skum, der vækker afsky hos musene?

Hvad skal man ellers bruge til vanskelige huller?

Som jeg siger, jeg har helt fri for mus, siden jeg tætede med skum, og jeg havde store huller og enkle veje for dem at komme ind, hvis de ikke havde gjort sig om skummet.

Jeg brugte fugeskum, og det ser ud til at virke. Tætnede for 4 år siden. Ingen mus endnu.

• Synes
patric666
  • Laddar…
Prøvet med lidt fogis, hvor jeg tror musene kommer ind. Vi får se. :)

Er der et sted indendørs, hvor man opholder sig og ønsker at stoppe til, fungerer enris enestående. Enris lugter tilsyneladende ikke godt ifølge musene, jeg har det selv omkring hullet fra køkkenafløbet, hvor de ellers kommer op. Ikke en muselort siden da. Jeg stak også en buket ind i nogle huller under soklen til huset, som de plejede at løbe igennem, men det blev ikke påskønnet, for det skubbede de ud igen. :)

• Synes
Yoghurta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.