126,089 læst ·
58 svar
126k læst
58 svar
Fugeskum for at forhindre mus?
En krop i forrådnelse lugter, selv en lille muskrop. Så er det ikke givet, at kroppen virkelig rådner, den tørrer måske ud og mumificeres.
Når jeg satte fælder i redskabsboden på sommerhuset for at slippe af med nogle mus, kan jeg love dig, at det ikke lugtede godt, da jeg kom tilbage weekenden efter.
Når jeg satte fælder i redskabsboden på sommerhuset for at slippe af med nogle mus, kan jeg love dig, at det ikke lugtede godt, da jeg kom tilbage weekenden efter.
muspiparna hjælper ikke en disse, eller jo... jeg bliver irriteret af den højfrekvente lyd...
fandt 2 solide reder i garagen, den ene ca. 2 meter fra en muspipare.
Slagfælder er det mest effektive, jeg lokker med et lille stykke parmesanost eller rosiner.
fandt 2 solide reder i garagen, den ene ca. 2 meter fra en muspipare.
Slagfælder er det mest effektive, jeg lokker med et lille stykke parmesanost eller rosiner.
Fugeskum virker ikke. Har erfaring med det. Derimod har fugeskum med grus eller glaskross virket bedre.
Kat virker på den måde, at de spiser mus, så de bliver færre. Men de forhindrer ikke musene i at løbe i væggene. Altså de er ligeglade med katte-lugten.
Jeg synes også, at muspipere virker. Men sådan nogle kan man jo ikke have overalt.
Selv er jeg tilfreds, så længe de ikke kommer ind i huset, men kun er på loftet.
Kat virker på den måde, at de spiser mus, så de bliver færre. Men de forhindrer ikke musene i at løbe i væggene. Altså de er ligeglade med katte-lugten.
Jeg synes også, at muspipere virker. Men sådan nogle kan man jo ikke have overalt.
Selv er jeg tilfreds, så længe de ikke kommer ind i huset, men kun er på loftet.
Agna med halva dumle i fælden, de er lidt seje at få løs så de må rykke til lidt - smæk!
Derefter har byggmax "rep & fix" eller hvad det hedder, en blanding af gips og cement, det er lidt mere ulækkert at tygge sig igennem, de bliver i alle fald mætte inden de kommer frem til spisekammeret.
Derefter har byggmax "rep & fix" eller hvad det hedder, en blanding af gips og cement, det er lidt mere ulækkert at tygge sig igennem, de bliver i alle fald mætte inden de kommer frem til spisekammeret.
Vi har problemer med at vores katte trækker mus ind og slipper dem løs lidt hist og her i huset
. Derfor har vi fælder forskellige steder. Fangede to mus bag ved håndvasken i weekenden. Tidligere havde vi problemer med rotter i varmkomposten, men det blev løst ved at sætte et finmasket metalnet under bunden af den.
Jeg havde fyldt med museekskrementer i hytten før og hørte om skum. Fyldte alle huller jeg fandt (2 år siden) og har ikke set en museekskrement siden da. Jeg har hørt, at der skulle være et giftigt stof i skummet, som de trækker sig tilbage fra, og det kan meget vel passe, for de er jo nogle utrolige overlevere, disse små banditter.
Så jeg tror fugeskummet virker ganske udmærket.
Så jeg tror fugeskummet virker ganske udmærket.
http://www.bkellner.se/fogskum.html
deres skum hævdes at indeholde dufte, der får musene og myrerne til at afstå?
deres skum hævdes at indeholde dufte, der får musene og myrerne til at afstå?
Er der et sted indendørs, hvor man opholder sig og ønsker at stoppe til, fungerer enris enestående. Enris lugter tilsyneladende ikke godt ifølge musene, jeg har det selv omkring hullet fra køkkenafløbet, hvor de ellers kommer op. Ikke en muselort siden da. Jeg stak også en buket ind i nogle huller under soklen til huset, som de plejede at løbe igennem, men det blev ikke påskønnet, for det skubbede de ud igen.