Hej,

Væggen er ikke bærende. Jeg bor i et lignende hus i samme område som dit :) afhængig af luftfugtigheden så hænger den dér væg løst, nogle gange endda. Det er bare en løs væg, der er stillet over en lægte, som er sømmet i gulvet.

Da vi fjernede vores, skar vi den cirka 20 cm ned fra loftet. (Hele husets elrør ligger i den øverste del af væggen. Og vi løftede bare den del væk, der stod løs mod bunden. Vi har talt med tømrere og naboer.

Tagspærene hviler kun på ydervæggene. Flere i området har fjernet den væg.

Jeg vedhæfter et billede af vores køkken set fra stuen, når væggen er helt væk.

Du er velkommen til at kigge forbi, hvis du vil. Bare bank på Dragonvägen 24.

/Markus
Moderne køkken med ø. Hvide skabe og sorte bordplader. Store vinduer med udsigt. Rustfrit stål køleskab og indbygningsovn. Blomsterdekoration på øen.
 
Senest redigeret:
  • Synes
Mikael_L
  • Laddar…
Her er et billede lige da vi rev væggen ned inden køkken- og stue-renovering.
Revne væg mellem køkken og stue under renovering, med spisebord og stol synlige i baggrunden. Barn leker i forgrunden.
 
  • Synes
Rani Giliana
  • Laddar…
LeffeMejsel sagde:
Hej,

Væggen er ikke bærende. Jeg bor i et lignende hus i samme område som dit :) afhængig af luftfugtighed så hænger den væg løst nogle gange. Det er bare en løs væg, der er sat over en regel, der er sømmet i gulvet.

Da vi fjernede vores, skar vi ca. 20 cm ned fra loftet. (Hele husets elektriske rør ligger i den øverste del af væggen). Og løftede bare delen, der stod løs mod bunden, væk. Vi har tjekket med tømrere og naboer.

Spær hviler kun på ydervæggene. Flere i området har fjernet den væg.

Vedhæfter et billede af vores køkken set fra stuen, når væggen er helt væk.

Du er velkommen til at komme over og kigge, hvis du vil. Bare bank på Dragonvägen 24.

/Markus
[billede]
Hej Markus,

Åh åh hvor flot og hvilken forskel.

Tusind tak for det, hvilken lettelse det blev pludselig. Vi har præcis de samme planer, lignende køkkenmodel men med et andet design :-).

Tak venlige, det ville være fantastisk, hvis jeg kunne komme forbi en dag. Har du mulighed for at sende dit nummer via PM/ e-mail: rani.giliana@gmail.com, så jeg kan kontakte dig inden.

Fortsæt med at have en dejlig aften.
/// Rani
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.