Brug speciel tætningsbånd til vinduer i stedet, det kan købes hos ICA (i hvert fald her i Norrland). Fordelen er, at det er meget lettere at fjerne uden samtidig at trække al malingen af. Maskeringstape, der sidder længe, plejer at blive helt umulig at fjerne.

Tossegubbe sagde:
Hvad angår en sådan varmeblæser, så er det vigtigt, at man placerer den i f.eks. et vindue, så den kun suger kold udeluft ind, som den varmer op, inden den blæses ind.
Tror ikke, nogen mente, at man skal have den som eneste varmekilde, men bruge den til at aflaste elvarmen, for 1 kr/kw er jo i det mindste næsten halvdelen af prisen mod elen, selv under normale forhold, og i disse dage kun nogle få % af prisen (glem ikke alle netafgifter, skatter, overførselsafgifter osv. på elen også.
Den blæser 1000 kbm luft ind pr. time. Hvis det er 10 grader koldt udenfor og 20 grader varmt inde, skal denne luftmængde opvarmes 30 grader. For at opvarme 1000 kbm luft pr. time med 30 grader kræves der ca. 10 kW. Altså er der 20 kW tilbage til at opvarme rummet. Så er det pludselig 1,50 kr/kWh i stedet for 1 kr/kWh. Når jeg ser på min elregning for december og summerer de variable dele op, lander det på 1,30 kr/kWh. Hvis nogen ønsker at bruge en varmeblæser til at aflaste elvarmen, så ikke mig imod, men jeg tror ikke på, at det indebærer en besparelse i penge.

Erik

Ja det har du ret i Erik, jeg missede at regne på den del, selvom det ikke bliver helt så enkelt, da der ikke er plads til 1000-tals m3 i et hus uden det bliver modtryk mm. Min seneste afregning på elen ved nytår var lige over 2 kr/kwh, men det kan variere på forskellige steder og aftaler mm selvfølgelig.

Avemo sagde:
Den blæser 1000 kbm luft ind per time. Hvis det er 10 grader koldt ude og 20 grader varmt inde, skal denne luftmængde opvarmes 30 grader. For at opvarme 1000 kbm luft per time 30 grader kræves der ca. 10 kW. Altså er der 20 kW tilbage for at opvarme rummet. Så er det pludselig 1,50 kr/kWh i stedet for 1 kr/kWh. Når jeg ser på min elregning for december og summerer de variable dele, ender det på 1,30 kr/kWh. Hvis nogen vil bruge en varmekanon for at aflaste elvarmen, så ikke mig imod, men jeg tror ikke, det betyder en besparelse i penge.

Erik

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.