15,488 læst ·
33 svar
15k læst
33 svar
Bygge ny underdel på et hus?
Vilevalouise sagde:
overvejer om det er muligt at successivt udskifte betonhulsten for at i stedet bygge stolper/vægge i træ? hele underdelen af huset er i betonhulsten, som nok ikke er i så god stand. Ovenpå de fire vægge ligger en træramme med 8 tagspær. Et fint og isoleret loft med ståhøjde, ovenlysvinduer og plankegulv. Alt træet er i god stand. Føles som en helt skør idé, men kan man sætte fire hjørner og afstive huset på en eller anden måde, så man kan tage betonen ned og lave en trækonstruktion i stedet? Helst ville jeg gerne skabe en traditionel fundament med natursten. Huset er 8 x 5 Meter. Er der nogen, der kan rådgive mig?
den tråd forsvandt nok på en eller anden måde... Vil rapportere, hvordan det blev til sidst... efter 8 år... tiden går hurtigt, når man er i gang...evalouise sagde:
Besluttede mig for at hugge betongulvet op... fortsættelsen findes i en ny tråd "huggede betongulvet op" ved ikke rigtigt, hvordan dette fungerer her med trådene... troede nok, det ville fortsætte her. men måske nogen her i denne tråd ville vide fortsættelsenså nu ved I, hvor I finder det! /Evalouise
Medlem
· Stockholm
· 4 636 indlæg
Hahaha, ja dæleme hvilket trådlyft, og hvilket løft for huset!
Det føles som om du har lært en masse godt på rejsens gang, og rigtig flot.
Men hvordan blev det udefra?
/W
Det føles som om du har lært en masse godt på rejsens gang, og rigtig flot.
Men hvordan blev det udefra?
/W
tak. ja tænkte det spørgsmål ville komme.. men det var ligesom sjovere at fikse derinde.. Det eneste jeg lykkedes med var at fikse soklen med nogen puds/slam ting ifølge anvisninger fra xlbygg. Så havde jeg jo lerklinget på ydersiden rundt om et vindue så det blev jo ikke godt... haha så visst har man lært på rejsens gang!!. Har fundet nogen fyr ind mod småland som kunne det med pudsning så jeg håber det bliver i oktober den stakkels yderside får lidt hjælp.Workingclasshero sagde:
Klik her for at svare