15 mm lyder som det skulle klare et kernevåbenangreb :)

Har en nabo som har en 6 mm plade, og den ser ud til at bøje lidt, selvom komfuret nok er lidt lettere end et ton.
 
KnockOnWood sagde:
15 mm lyder som det skulle klare et atomangreb :)

Har en nabo som har en 6 mm plade, og den ser ud til at bue lidt, selvom ovnen nok er lidt lettere end et ton.
Det er hensigten, det er ingen kakkelovn, det er en udetoneret missil egentlig. At tykkelsen for at niveauet med parketgulvet skal blive ens, er ikke noget jeg bekymrer mig om, men måske limer jeg på en gipsplade og lægger grim klinket med lister i aluminium rundt:wow:
 
Burde det ikke også være muligt at lægge en 15mm playwood og derefter flydespartel?

Føles jo som om det burde blive mere stabilt end gips, men kan der være en ulempe ved det? Havde tænkt mig at understøtte grundigt for at være på den sikre side.

Vil også gerne benytte lejligheden til at takke jer for jeres idéer og synspunkter, det er værdsat.
 
Fjern gulvspån og isoleringen under. Fyld op med eps beton i niveau med gulvbjælkerne. Flydespartel så tykt du har brug for. Måske kan være en løsning.
 
  • Synes
AskMyDad
  • Laddar…
alex86 sagde:
Ta bort golvspån och isoleringen under. Fyll upp med eps betong i nivå med golvbjälkarna. Flytspackla så tjockt du behöver. Kanske kan vara en lösning.
Lyder jo som en idé, ulempen er at man ikke rigtig ved, hvor meget arbejde det bliver med at bygge en form, i betragtning af at jeg ikke ved, hvordan gulvbjælkerne ligger, før jeg åbner gulvet. Men det lyder helt klart interessant.
 
MUSS sagde:
Lyder jo som en idé, ulempen er, at man ikke rigtig ved hvor meget arbejde det bliver med at bygge en form med tanke på, at jeg ikke ved hvordan gulvbjælkerne ligger, før jeg åbner gulvet. Men det lyder helt klart interessant.
Sager du gulvspånerne op, skal du alligevel lave en ramme rundt om kanten. Køb regler hjem i samme dimension som bjælkekonstruktionen og nogle vinkler, så går det nemt.
 
Sådan gjorde jeg. Savede gulvspånpladen væk og sænkede den ned i bjælkelaget. Pirmade, armerede og flydespartlede, før jeg lagde klinker.

Havde tænkt at forstærke nedefra, men jeg kan sige, at det ikke var nødvendigt! Der gik en længdegående betonbjælke lige under, hvor kamin står.

Gulv med udskæring til betonarbejde. En vaterpas og en flaske står ved kanten af det nedre område. Pipelignende objekt i midten af udskæringen.



Flisebelagt gulvareal med cirkulært udtag i midten, væg med stikkontakter bagved.
 
Ganske lig min:
Rund brændeovn på grå flisebund ved siden af trægulv, med kaminværktøj på grøn måtte.


Hvornår kommer din brændeovn på plads?

PS
Hvorfor er der et telefonstik bag brændeovnens plads?
Er du sikker på, at det ikke er en telefonboks, du bygger :)
 
KnockOnWood sagde:
Ganske lig min:
[billede]


Hvornår kommer din kamin på plads?

PS
Hvorfor er der et telefonstik bag kaminens plads?
Er du sikker på, at det ikke er en telefonkiosk, du bygger :)
Fik kaminen i dag, så forhåbentlig kommer den op om et par dage.

Ja du, det var jo moderne med telefonstik en gang, så den får blive, indtil man laver væggen om en dag i fremtiden.

Men idéen med telekiosk var god, jeg snupper den og skal arbejde videre på et vindende koncept.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.