Halvvejs
Et halvfærdigt renoveringsprojekt i en garage med et delvist monteret loft, en indpakket genstand og værktøj spredt rundt.
 
  • Synes
landan81 og 3 andre
  • Laddar…
Hvad synes I man skal spartle hullerne til væggen med. Almindelig spartelmasse eller type gipsmørtel
Sprække mellem gipsvæg og loft over vindue, tages i betragtning til spackling.
 
N naikon sagde:
Hvad synes I man skal spartle sprækkerne til væggen med. Almindelig spartel eller gipsmørtel
[billede]
Kunne du ikke forestille dig en loftliste da? En lille hulkehlliste dækker jo det dér
 
  • Synes
naikon
  • Laddar…
Både og skal nok gøre jobbet! Men det er unødvendigt at købe en stor sæk til de små sprækker, men har du det hjemme, så er det jo fantastisk! Ellers er spartelmasse jo praktisk, ulempen er vel længere tørretid, og så er der måske behov for at gøre det i flere lag, hvis der bliver dybe sprækker!

(ikke professionel)😅
 
  • Synes
naikon og 1 anden
  • Laddar…
S Stuff sagde:
Du kan ikke forestille dig en loftliste da? En lille hulkelliste dækker jo det der
Jo det klart 😀 Skal bare måle, pudset har sluppet forskelligt overalt. Men måske findes der store loftlister haha.
Væg med løsnet puds ved loftskant og dørkarm, skruer synlige i loftet. Potentiel renovering nødvendig for at fastgøre pudset korrekt.

E elax1212 sagde:
Begge dele skal nok gøre arbejdet! Men det er unødvendigt at købe en stor sæk til de små sprækker, men hvis du har det hjemme, er det jo perfekt! Ellers er spartelmasse praktisk, ulempen er nok længere tørretid, og så skal det måske gøres i flere lag, hvis det bliver dybe sprækker!

(ikke en professionel)😅
Perfekt!
 
Hej, det går vel glimrende at kalde en 4"x4" for liste, hvis man har lyst til det? :)
 
  • Haha
  • Synes
naikon og 1 anden
  • Laddar…
Hej allesammen, så er jeg færdig med gipset, og i morgen bliver det maling
Et rum med nyligt installeret gipsplader på loftet, klargjort til maling. Der er også et dækket objekt og værktøjer i rummet.
 
  • Synes
Dowser4711 og 1 anden
  • Laddar…
Sådan, så var jeg vel stort set færdig med dette projekt. Malet to gange og ny belysning på plads.
Nytmalet loft med to lysstofrør fastgjort, vindue og arbejdsbord med værktøj nedenunder.

Jeg må se, hvordan jeg gør med hjørnerne, det føles næsten lettest at bruge grovspackel i stedet for at bruge tid og penge på loftlister (som limes?).
Udseendet er jo ikke direkte prio... Mest for at undgå at få ind kryb som edderkopper osv.

Tak for al den hjælp, jeg har fået i tråden. Folk, der senere finder tråden, vil sikkert kradse sig i hovedet, når de læser trådtitlen og undrer sig over, hvorfor der sidder gips i loftet 😁
 
  • Synes
Dowser4711
  • Laddar…
N naikon sagde:
Får se hur jag gör med hörnen, känns nästan lättast att köra in grovspackel istället för att lägga ner tid och pengar på taklister (som limmas?).
Latexfog kan jo være en mulighed også. Det er lettere at fylde hjørnet med limpistol end med spartelspade.
 
  • Synes
naikon
  • Laddar…
A Avemo sagde:
Latexfug kan jo være en variant også. Det er lettere at fylde hjørnet med limpistol end med spartelspade.
Ja det havde været godt bare at bruge fugtepistolen. Men måske lidt svært at forme helt rigtigt?
En sprække mellem gipsvæg og loft med en lineal, der måler dybden.
Målebånd viser afstanden mellem væg og loft, med en revne hvor fugning kan være udfordrende at forme korrekt.
 
N naikon sagde:
Men kanske lidt svært at forme helt rigtigt?
Tag i (mindst) to omgange. Fyld først hullet omtrent til et 90-graders hjørne. Når det er hærdet, laver du en flot "fingertrækning" på slutfugen. Pudsafslutningen ville jeg nok spartle, hvis det ikke er helt ubetydeligt. Svært at se dybden på billedet.
 
  • Synes
Dowser4711 og 1 anden
  • Laddar…
Alfredo Alfredo sagde:
Tag i (mindst) to omgange. Fyld først hullet omtrent til et 90-graders hjørne. Når det er hærdet, laver du en flot "fingertrækning" på slutfugen. Pudsafskalningen ville jeg nok spartle, hvis den ikke er helt ubetydelig. Svært at se dybden på billedet.
Tak! Så tror jeg, at jeg gør sådan, at jeg fylder de groveste pudsafskalninger med spartelmasse og bruger så fugemasse som I siger 🙂
 
N naikon sagde:
Tak! Så tror jeg, at jeg gør sådan, at jeg fylder de groveste pudsfald med spartel og kører så med fugemasse som I siger 🙂
På billedet synes jeg, at det ser ud til at være for store hulrum til, at spartelmasse skal være godt. Det klarer ikke tykkere lag end fugemasse ville jeg sige.
 
  • Synes
naikon
  • Laddar…
A Avemo sagde:
På bilden tycker jag att det ser ud til at være for store hulrum til at spartelmasse skal være godt. Det klarer ikke tykkere lag end fugemasse ville jeg sige.
Tak for tipset!
Alright, tænkte ellers at grovspartel var godt til at fylde tomrum. Hvad tænker du for fuge? Fugekum eller latexfuge?
 
  • Synes
Alfredo
  • Laddar…
Jeg tænkte på latexfugemasse. Den vil krympe, hvis du fylder hele hullerne med den. Men spartelmasse vil revne, og jeg synes ikke, det er bedre. Fugeskum kan bruges. Men det er ret klistret og besværligt at arbejde med på sådanne steder.
 
  • Synes
naikon
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.