Både og skal nok gøre jobbet! Men det er unødvendigt at købe en stor sæk til de små sprækker, men har du det hjemme, så er det jo fantastisk! Ellers er spartelmasse jo praktisk, ulempen er vel længere tørretid, og så er der måske behov for at gøre det i flere lag, hvis der bliver dybe sprækker!
Du kan ikke forestille dig en loftliste da? En lille hulkelliste dækker jo det der
Jo det klart 😀 Skal bare måle, pudset har sluppet forskelligt overalt. Men måske findes der store loftlister haha.
Eelax1212 sagde:
Begge dele skal nok gøre arbejdet! Men det er unødvendigt at købe en stor sæk til de små sprækker, men hvis du har det hjemme, er det jo perfekt! Ellers er spartelmasse praktisk, ulempen er nok længere tørretid, og så skal det måske gøres i flere lag, hvis det bliver dybe sprækker!
Sådan, så var jeg vel stort set færdig med dette projekt. Malet to gange og ny belysning på plads.
Jeg må se, hvordan jeg gør med hjørnerne, det føles næsten lettest at bruge grovspackel i stedet for at bruge tid og penge på loftlister (som limes?).
Udseendet er jo ikke direkte prio... Mest for at undgå at få ind kryb som edderkopper osv.
Tak for al den hjælp, jeg har fået i tråden. Folk, der senere finder tråden, vil sikkert kradse sig i hovedet, når de læser trådtitlen og undrer sig over, hvorfor der sidder gips i loftet 😁
Tag i (mindst) to omgange. Fyld først hullet omtrent til et 90-graders hjørne. Når det er hærdet, laver du en flot "fingertrækning" på slutfugen. Pudsafslutningen ville jeg nok spartle, hvis det ikke er helt ubetydeligt. Svært at se dybden på billedet.
Tag i (mindst) to omgange. Fyld først hullet omtrent til et 90-graders hjørne. Når det er hærdet, laver du en flot "fingertrækning" på slutfugen. Pudsafskalningen ville jeg nok spartle, hvis den ikke er helt ubetydelig. Svært at se dybden på billedet.
Tak! Så tror jeg, at jeg gør sådan, at jeg fylder de groveste pudsafskalninger med spartelmasse og bruger så fugemasse som I siger 🙂
Tak! Så tror jeg, at jeg gør sådan, at jeg fylder de groveste pudsfald med spartel og kører så med fugemasse som I siger 🙂
På billedet synes jeg, at det ser ud til at være for store hulrum til, at spartelmasse skal være godt. Det klarer ikke tykkere lag end fugemasse ville jeg sige.
På bilden tycker jag att det ser ud til at være for store hulrum til at spartelmasse skal være godt. Det klarer ikke tykkere lag end fugemasse ville jeg sige.
Tak for tipset!
Alright, tænkte ellers at grovspartel var godt til at fylde tomrum. Hvad tænker du for fuge? Fugekum eller latexfuge?
Jeg tænkte på latexfugemasse. Den vil krympe, hvis du fylder hele hullerne med den. Men spartelmasse vil revne, og jeg synes ikke, det er bedre. Fugeskum kan bruges. Men det er ret klistret og besværligt at arbejde med på sådanne steder.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.