30,740 læst ·
38 svar
31k læst
38 svar
bare trække en regel under panelet mod mus? = skimmel?
er jo ingen mening at lade det halvfærdigt, nu kan musene jo komme og skubbe på nettet og smutte ind bag panelet hvor vindpappen ikke ligger ordentligt mod panelet, hehe
-måske skulle jeg have koblet sådan en el-dyrhegn ting på nettet senere som nogen foreslog, haha
-måske skulle jeg have koblet sådan en el-dyrhegn ting på nettet senere som nogen foreslog, haha
Glem ikke skiltet bare...Yrrol sagde:
Forstår din bekymring for mus, kan heller ikke lide dem, men jeg har bemærket, at hvis man rydder ordentligt op rundt om huset, sørger for at gamle passager bliver lukket, så reduceres musene drastisk.
Mus kan lide mad og varme, det mest effektive for mig var at tætne alle mulige veje ind i huset indefra. Dvs. finde steder, hvor der manglede gulvlister, sprækker gulv/væg osv.
I princippet har musene ingen interesse i huset, hvis de ikke kan komme ind i rummene i huset.
Mmm mjo der fandtes indgange typ under og over alle vægge her har jeg bemærket men alt vil blive sluttet tæt..
anticimex rådede mig til at tætne omkring vandrørene i køkkenet med fugeskum.... da satte jeg spørgsmål ved det og sagde, at folk plejer jo ellers at undgå skum ved rør, da det bliver sådan et tryk ud af skummet.. da havde han ingen andre tips...
-tør jeg bruge skum omkring vandrør?
anticimex rådede mig til at tætne omkring vandrørene i køkkenet med fugeskum.... da satte jeg spørgsmål ved det og sagde, at folk plejer jo ellers at undgå skum ved rør, da det bliver sådan et tryk ud af skummet.. da havde han ingen andre tips...
-tør jeg bruge skum omkring vandrør?
Jeg syntes det så ganske godt ud på dine billeder.
Men nu når jeg har forsøgt at forstå, hvad du skriver, og har kigget på dine første billeder, forstår jeg, hvad problemet er.
Ja, har du først begyndt, så er det vel ligeså godt at gøre det ordentligt.
Men tror du(/I andre) virkelig, at musene skubber metalnettet væk?
Men nu når jeg har forsøgt at forstå, hvad du skriver, og har kigget på dine første billeder, forstår jeg, hvad problemet er.
Ja, har du først begyndt, så er det vel ligeså godt at gøre det ordentligt.
Men tror du(/I andre) virkelig, at musene skubber metalnettet væk?
Selvbygger
· Stockholm
· 8 594 indlæg
Jeg har brugt fugeskum omkring mine vandrør og afløbsrør - så stort et tryk bliver der ikke, og der er desuden plads for skummet til andre sider end mod røretYrrol sagde:Mmm mjo der fandtes indgange under og over alle vægge her, har jeg bemærket, men alt kommer til at blive tæt...
anticimex rådede mig til at tætne omkring vandrørene i køkkenet med fugeskum... så spurgte jeg om det og sagde, at folk ellers plejer at undgå skum ved rør, da der bliver sådan et tryk af skummet... så havde han ingen andre tips...
- tør jeg bruge skum omkring vandrør?
Tag ikke for meget bare - det ekspanderer!
/K
tror lettest ville være at bare hæfte op hæfteklammer som binder sammen net og pappen, men det er så ikke let at komme til med noget værktøj deroppe under ... så vil hæfteklammerne vel løsne sig..
jeg er lidt bekymret for hvordan aluminiumet vil reagere i varme og kulde. Ser jo på dyrestængslerne hvordan de ændrer sig med årstiderne... i det tilfælde kan jeg forestille mig at glasfibernettet havde været bedre trods alt...
jeg er lidt bekymret for hvordan aluminiumet vil reagere i varme og kulde. Ser jo på dyrestængslerne hvordan de ændrer sig med årstiderne... i det tilfælde kan jeg forestille mig at glasfibernettet havde været bedre trods alt...
Klik her for at svare