Y
min spærre er så højt oppe, det sammen med noget vindpap, så kan jeg ikke montere på den måde..

medmindre jeg sætter en ny bræt under, som jeg kan montere båndene på

• Synes
P67
  • Laddar…
jeg tænkte om det ville være muligt at fæste i bunden af panelet "ändträt" endnu et godt ord :D

Y
Eksperimenterede og viste et billede her, men ingen bed på. Dog blev min teori bekræftet om at spikband burde virke... Det eneste er, at nu tør jeg ikke tage chancen, da hullerne er lidt for store...

men nu hvor jeg så billedet igen, så er der jo ret generøse mellemrum mellem tænderne, så burde generøse huller i spikband også gå

musbandide.jpg

Sådan ser det ud hos min ven.

• Overfladen af en væg med hvid maling og en perforeret metalplade monteret på kanten.
5-6 mm er nok mest en sprække og ikke et rundt hul. En rigtig lille mus kan sikkert presse sig igennem en sprække, der er større end 6 mm fx mellem to brædder. Men at den skulle komme igennem et rundt hul på 7 mm i ueftergivelig plade er nok ingen stor risiko for.

Jeg vil gentage, at hålbandet har været anvendt i mange år af Älvsbyhus ejere med stor succes.

kamilenski sagde:
Så här ser det ut hos min ven.
Ingen droppnæse?

Danne031 sagde:
Ingen droppnäsa?
Ved ikke engang hvad det er! ;)

Det er netop derfor Älvsbyhus er bandlyst i Danmark. Man skal behandle enderne ekstra grundigt. Olie ind 3 gange + bensaltensid + 3 gange maling.

Mikael_L
Jeg synes det ser smukt ud med hulbåndet, i Yrrol's tøj ville jeg har poppet et sådant fast. :)

tjb's musebånd er jo ikke sjove for pengepungen heller, en hel rulle hulbånd fra jula koster vel som et eneste 1,2 meters musebånd, typ.
Jeg har disse musebånd rundt friggan, havde fortrængt omkostningen ... *hehe*

Y
ja det må nok blive hulbånd, men den med færre huller da de største huller var nogle millimeter mindre på dem.
Dog bliver jeg if så nervøs for at det strammer vejrtrækningen men...

Vender tilbage med projektbilleder senere, hehe

Stryper? Luften er tyndere end vand! Og jeg lover, at vandet løber igennem.

Y
Hullerne på disse bånd er 6,66 mm

Havde Anticimex her, og han sagde, at de bånd skulle virke alligevel. Men han blev lidt i tvivl, da jeg stillede spørgsmål ved 6 mm princippet, men gik med på, at det i så fald gjaldt sprækker.

----

Nu har jeg testet dette på en gavl. Hæftede aluminiumsnet op med rustfri klamper. Så skruede jeg båndet op med korte udendørs montageskruer.

Derefter pressede jeg nettet op, men så bemærkede jeg, at visse steder var vindafskærmningspappet gledet væk fra panelet, og der var en sprække mellem panel og pappet.
- ved ikke rigtig, hvordan jeg skal håndtere det...

Pressede nettet op, og det sad nogenlunde og sådan... Ved dog ikke, om jeg skal forsøge at hæfte nettet fast mod pappet, eller om jeg skal trække en til hullers båndstrippe nærmest fundamentet, hvad nu det skulle gøre af nytte, eller flere hullers bånd så hele mellemrummet mellem panel og fundament er dækket..

mushinder.jpg
hvad gør jeg hernæst?

Mikael_L
Yrrol sagde:
vad gör jag härnäst?
Skaff kat .... :D :cool:

Kør med galvaniserede vinkelbeslag til yderhjørner, som man spartler normalt. Den kan du lime mod facaden. Resten tager hulbåndet sig af.

Y
nu skal vi se, hvordan du mener...

jeg tager en
34952945.jpg
og sætter hvordan og hvornår? med lim?

skal jeg tage sådan en, måske med en anden vinkel, presse den op som en kile, fyldt med en masse lim, og på den måde få nettet til at klemme på både facade og pappen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.