Jeg vil gerne flytte to vægge omkring min kvist. Kan man vide, om det er et relativt stort arbejde (at de er bærende) eller ej? Det, jeg gerne vil gøre, er at flytte væggen indrammet i rødt 20-40 cm indad i huset for at skabe mere plads til badeværelset, som ligger i kvisten.
Væggen er ca. 10 cm tyk og har en døråbning i sig. Huset blev bygget i 1910, og kvisten blev tilføjet i 30'erne (om det har betydning).
Den anden væg, jeg gerne vil fjerne/åbne op, er væggen fra kvisten ud under hustaget. Kan dette forårsage problemer..? Dørkarmen, der sidder der, er vel ren udsmykning nu, når der ikke er nogen dør der, gætter jeg, eller kan den bære noget?
Normalt så finns der bærende spær (støtteben i den rødmærkede væg. Når man laver en kvist, gør man det enten mellem to spær, og da bliver kvisten smal, eller så fjerner man dele af et spærs og overfører det til spærerne på hver side, som da forstærkes (da bliver kvisten bredere).
Se her: https://www.byggahus.se/sa-fungerar-en-takstol#10335-traditionella-takstolar
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.