4,096 læst ·
34 svar
4k læst
34 svar
Afløbsrør i betonformstøbning
Det ville absolut være en mulighed afhængig af omkostningerne. Er der ikke større risiko for, at det hænger fast i pladen end med træ? Eller måske går det lige godt med rapsolien?F fribygg sagde:
Jeg havde tænkt mig at lave formen med OSB-plader, er råspont mere anbefalet?
Det slipper lettere fra glatte metalforme uden en masse unødvendige detaljer, formplywood er vel det bedste, hvis du skal have trmtrl og ikke behøver/ønsker det liv, som formbrædderne giver til støbningen.E ElecTriX sagde:
OSB er en billig erstatning så vidt jeg ved og passer bedst til at dække gulve med under byggetiden
Skal man bruge den samme form rigtig mange gange, så ville jeg anbefale formkrydsfiner.E ElecTriX sagde:
https://www.byggmax.se/formplywood
Jeg synes, ru brædder er lidt mere formstabile end osb, men det kommer vel an på højden på formen, hvor tykt osb man vælger med mere, samt hvordan man forstærker den, så den holder sammen. Jeg har støbt med begge materialer med godt resultat. 20 cm høj form har jo ret beskedne sidekræfter.
Hvorfor ikke bygge formen stabil og støbe søjlerne stående? At rejse og håndtere de søjler i hånden bagefter virker unødvendigt tungt.B BSOD sagde:Skal man bruge samme form rigtig mange gange, så ville jeg anbefale formplyfa.
[link]
Jeg kan synes råspont er lidt mere formstabilt end osb, men det afhænger vel af højden på formen, hvor tyk osb man vælger med mere, samt hvordan man forstærker den, for at den skal holde sammen. Jeg har støbt med begge materialer med godt resultat. 20 cm høj form er jo ganske beskedne sidekræfter på.
Klik her for at svare