Lity Lity sagde:
Her er et billede af den aktuelle situation i badeværelset. Der kan I også se, hvordan de har lavet konstruktionen for afløbet i bruseren.

Et spørgsmål til. Jeg undrer, om det er i orden, at de har savet ud til vandrørene, som de har gjort i den vandrette lægte, der går langs gulvet, som væggenes lægter står på?

Lægten ved vandledningen til toilettet ser også ud til at være lidt tvivlsom (men den har sikkert set sådan ud, allerede inden de gik i gang).
Lity Lity sagde:
Her er et billede af den aktuelle situation i badeværelset. Der kan I også se, hvordan de har lavet konstruktionen for afløbet i bruseren.

Et spørgsmål til. Jeg undrer, om det er i orden, at de har savet ud til vandrørene, som de har gjort i den vandrette lægte, der går langs gulvet, som væggenes lægter står på?

Lægten ved vandledningen til toilettet ser også ud til at være lidt tvivlsom (men den har sikkert set sådan ud, allerede inden de gik i gang).
de skal lave en bedre konstruktion rundt om gulvafløbet, og de skal forstærke hullerne i gulvbjælkerne, som de har lavet huller i. Man går heller ikke op med rør fra gulvet til vasken. Det er amatører, der gør det. Det skal være pænt. Det, de har savet ud til vandledningen i væggen, er ok, så længe de har sat ekstra skruer i dem, der er tilbage. Mvh snedker.
 
  • Synes
Lity
  • Laddar…
P Pflugmacher sagde:
de skal afstive bedre omkring gulvafløbet, og de skal forstærke hullerne i gulvstrøerne, som de har lavet huller i. Desuden bør man ikke trække rør op fra gulvet til vasken. Det er amatører, der gør det. Det skal se pænt ud. Det, de har skåret ud til vandledningen i væggen, er ok, så længe de har sat ekstra skruer i de tilbageværende dele. Med venlig hilsen snedker.
Aftrøret mener du? Nej, jeg har heller ikke set det gå gennem gulvet så ofte i nye badeværelser, men går ud fra at det stadig er okay at gøre sådan? Har set sådan ud i de nybyggede lejeboliger, jeg har boet i også.
 
S SCS0709 sagde:
Nu har du fået en masse gode svar allerede på hulboringen, og at den skal laves om, vi havde samme problem, da vores badeværelse blev renoveret i 2018, store udtag i bjælkelaget. 2 år efter det var færdigt, opdagede jeg, at en flise raslede, når vi gik på den. Efter meget om og men viste det sig, at tætlaget var sluppet fra flydespartlet. Antagelig på grund af svajet i bjælkelaget, da det var svækket så meget af udtagningen.
Hele badeværelset blev revet ud og lavet om tidligere i år med kraftige forstærkninger i bjælkelaget. Da med 15mm krydsfiner, der blev skrue-limet præcis som svaret ovenfor siger.

Så stå fast, tag en besigtningsmand ind, som laver en 3-trinsbesigtelse af badeværelset (konstruktion, tætning og slutbesigtelse), så kan I føle jer sikre på, at det er bygget efter alle regler bagefter.
Det var måske derfor, at et par af de gamle fliser var revnede hos os :thinking: Det var udskåret præcis som for TS ved den seneste renovering i 70'erne. Nu er det i hvert fald forstærket på samme måde med krydsfiner på begge sider.

Men hvor ærgerligt for jer! Skulle I betale for den anden renovering?
 
Lity Lity sagde:
Afløbsrøret mener du? Nej, jeg har heller ikke set det gå via gulvet så ofte i nye badeværelser, men jeg antager, at det alligevel er okay at gøre sådan? Har set det sådan i de nybyggede lejeboliger, jeg har boet i, også.
Så jeg så, at jeg havde glemt at skrive om afløbsrøret. Det skal gå ud gennem væggen. Bag skabet som vasken sidder på. Man lader aldrig rørene gå op gennem gulvet mere. Ikke blandt dem jeg arbejder med.
 
  • Synes
Lity
  • Laddar…
mrsnhp mrsnhp sagde:
Det var kanske därför ett par av de gamla klinkerplattorna var spruckna hos oss :thinking: Det var utsågat precis som för TS vid senaste renoveringen på 70-talet. Nu är det iallafall förstärkt, på samma sätt med plywood på båda sidor.

Men vad tråkigt för er! Behövde ni betala för den andra renoveringen?
Nej, vi gjorde badrummet via Badrumsvärlden på Bauhaus så dom stod för allting i o m att dom lämnar garanti.
Den nya firman dom tog in hittade en del andra rätt grova fel när dom rev så i slutändan var det skönt att göra om det.
 
  • Synes
mrsnhp
  • Laddar…
S SCS0709 sagde:
Nej, vi gjorde badeværelset via Badrumsvärlden på Bauhaus så de stod for alting i o m at de giver garanti.
Det nye firma de tog ind fandt en del andre ret grove fejl, da de rev, så i sidste ende var det rart at gøre det om.
Det her er også via bauhaus. Må jeg spørge hvilken by?
 
Lity Lity sagde:
Tak ☺️ Ja jeg "skændes" jo hellere nu end at være utilfreds med resultatet. Og ja, det er jo så små summer i det store hele, så det kan jo være værd det isf. Vi skal også sige til om isolering i væggene. Den tog de bort, men satte ikke tilbage (nu når væggene alligevel er taget ned igen). Behøver vi betale ekstra for det med, så er det jo værd det. Så kedeligt hvis det runger i hele huset fra badeværelset.
styrken i en bjælke er direkte forbundet til højden på livet. Såbjælken(reglerne har i princippet ingen styrke tilbage, i hvert fald kraftigt svækket. At forstærke er selvklart, så kommer jo gulvlaget til at stabilisere konstruktionen. Så med enkle midler så løser en fagmand dette. Jeg er amatør-snedker og ville ikke gøre sådan.
 
  • Synes
Lity
  • Laddar…
O oldtimersmc sagde:
styrken i en bjælke er direkte forbundet med højden på livet. Så bjælken (reglen har i princippet ingen styrke tilbage, i hvert fald kraftigt svækket. At forstærke er selvfølgelig nødvendigt, derefter vil gulvlaget stabilisere konstruktionen. Så med enkle midler kan en fagmand løse dette.
Jeg er amatørsnedker og ville ikke gøre sådan.
Tak! Jeg fortsætter med at argumentere med dem på mandag, og det føles meget bedre, at I er flere, der er enige om, at de burde forstærkes. Jeg sætter mig ned i morgen og opsummerer alle punkter, og så skal vi sørge for, at de ikke dækker vægge og gulv, før vi har kunnet tjekke, at de har rettet alt.
 
Stå på dig.

Bed dem dokumentere urtagen og forklare hvorfor det er ok skriftligt.
 
  • Synes
Lity
  • Laddar…
M magnu sagde:
Stå fast.

Bed dem om at dokumentere udtagene og forklare, hvorfor det er ok skriftligt.
Tak!
 
Lity Lity sagde:
Tak! Vil fortsætte med at argumentere med dem på mandag, og det føles meget bedre at I er flere, der er enige om, at de burde forstærkes. Vil sætte mig i morgen og opsummere alle punkter, og så skal vi sørge for, at de ikke dækker vægge og gulve, før vi har haft mulighed for at tjekke, at de har afhjulpet alt.
Ja, reglerne sidder ikke der, fordi de, der byggede huset, havde nogle til overs, de ser ret robuste ud og også det har en årsag. Er IKKE imponeret af "Proffer" "Doktorerer", når jeg skal gøre noget. Er i gang med at udskifte en motor i en 2015XC70, som jeg mod mine principper afleverede til Volvo for tandremsudskiftning... 7000 km senere gik motoren i stykker, da mekanikeren IKKE genmonterede møtrikken til remskiven på krumtapakslen... Koster mig ca. 40.000 kr og en pokkers masse timer.
 
  • Synes
Lity
  • Laddar…
O oldtimersmc sagde:
Ja reglarne sidder ikke der, fordi de som byggede huset, havde nogle til overs, de ser ganske solide ud, og det har også en grund. Er IKKE imponeret af "Proffs" "Doktorerer" når jeg skal gøre noget Holder på med at skifte en motor i en 2015XC70 som jeg imod mine principper indleverede til Volvo for tandremsskifte... 7000 mil senere så havarerede motoren, da mekanikeren IKKE genmonterede møtrikken til remskiven på krumtapakslen... Koster mig ca. 40 000kr og en djævelsk masse timer.
Nej men selvfølgelig...

Nej men gud... Men dækkede de ikke den omkostning, hvis det var dem, der lavede fejlen? Nej bilmekanikere og håndværkere ligger lavt på listen over, hvilke erhvervsgrupper jeg har tillid til.
 
De sagde, at det ikke kunne have været gjort på en anden måde, men det er svært at kræve sin ret efter så lang tid...
Så derfor er det vigtigt, at I er med til at dokumentere nu og viser, at I har opponeret jer skriftligt; ellers kan ord stå mod ord mm.
Fan, ikke sjovt, men du skal betale, og så skal det være fagmæssigt udført!
 
  • Synes
Lity
  • Laddar…
Jeg får en hel del rabat på volvo pga dette.
 
  • Synes
Lity
  • Laddar…
O oldtimersmc sagde:
Jag får en hel del rabbatt påå volvo pga detta.
Godt det i hvert fald. Og tak, skal sørge for at dokumentere endnu mere, og få skriftligt på deres vurdering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.