6 865 läst ·
10 svar
7k läst
10 svar
Svartprickig frigolit?
Hej,
frugan var precis och handlade frigolit, vanlig vit cellplast. De flak hon kom hem med var vita som vanligt, men vissa av "cellerna" var svarta. Vad är detta? Jag undrar om det kan vara något slags antimögelmedel.. Är det någon som vet? Google visste inte!
Martin
frugan var precis och handlade frigolit, vanlig vit cellplast. De flak hon kom hem med var vita som vanligt, men vissa av "cellerna" var svarta. Vad är detta? Jag undrar om det kan vara något slags antimögelmedel.. Är det någon som vet? Google visste inte!
Martin
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Det finns flera användningsområdenKnockOnWood skrev:
I det första fallet ligger sten och sand som hindrar frigoliten från att flyta upp, i det andra fallet är det silikon som gäller!
Inget giftigt alls. kör på du bara!
När vi lägger platta tak på jobbet får vi ofta cellplast med svarta celler i. Har jobbat med de e tolv år o jag vet att de är ingen fara överhuvudtaget!
Det är rester från när de kört andra produkter på fabriken. Olika produkter har olika färg men tillverkas i samma maskiner. De köper in råmaterialet från kemiföretag, sen expanderar de materialet till kulor och pressar ihop dessa till stora block som därefter skärs med varmtråd till skivor. Typ.
Klicka här för att svara