2 873 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Trägolv i badrum?
Hej!
Vi har köpt hus och planerar att göra om badrummet om ett par månader.
Vi är inne på klinker/kakel, men på sistone har jag sett i bland annat IKEA-katalogen och flera inredningstidningar att de har trägolv i badrummet - är detta verkligen att rekommendera?
Om det går att ha hade det varit lite häftigt, men jag trodde det var ett stort NEJ att ha trägolv i badrummet?
Vi har köpt hus och planerar att göra om badrummet om ett par månader.
Vi är inne på klinker/kakel, men på sistone har jag sett i bland annat IKEA-katalogen och flera inredningstidningar att de har trägolv i badrummet - är detta verkligen att rekommendera?
Om det går att ha hade det varit lite häftigt, men jag trodde det var ett stort NEJ att ha trägolv i badrummet?
Hej
Självklart går det att ha trägolv i badrummet.
Frågan är hur bra det håller?
Det viktiga är att trä't är inoljat till max eller lackat så att det inte suger åt sig vatten.
Jag kan dock inte svara på hur du ska lägga det.
Att skruva ett trägolv i våtrumsmembranet (tätningsmassan) känns inte så kul, vet ej heller vad försäkringsbolaget säger om trägolv i badrummet.
Kan tänka mig att en del bolag har åsikter om det.
Alt. så får golvet vara flytande.
Ring försäkringsbolaget och fråga, det ligger ju i bådas intresse att allt blir så bra gjort som möjligt.
Självklart går det att ha trägolv i badrummet.
Frågan är hur bra det håller?
Det viktiga är att trä't är inoljat till max eller lackat så att det inte suger åt sig vatten.
Jag kan dock inte svara på hur du ska lägga det.
Att skruva ett trägolv i våtrumsmembranet (tätningsmassan) känns inte så kul, vet ej heller vad försäkringsbolaget säger om trägolv i badrummet.
Kan tänka mig att en del bolag har åsikter om det.
Alt. så får golvet vara flytande.
Ring försäkringsbolaget och fråga, det ligger ju i bådas intresse att allt blir så bra gjort som möjligt.
Ser säker bra ut och hela den biten men ett trägolv i våtrum kräver arbete hela tiden precis som en träbåt... Och det känns fel med trägolv i duschen nästan lika fel som ett badkar i öppna spisen eller en bil med fyrkantiga däck.
Men det kan se tjusigt ut dock...
Men det kan se tjusigt ut dock...
Klicka här för att svara