Blev lite nyfiken och gick in på sidan:)

Läste lite kort om leveransvillkoren

"I allmänhet, om inte annat avtalats en leveranstid på 30 till 60 arbetsdagar, kommit överens om.
För importerade produkter från utlandet kan förlänga leveranstiden med upp till 60 extra arbetsdagar.

De respektive produktion av maskiner, reservdelar och utrustning utförs vanligtvis utomlands, så här plus produktion ledtid
er på ca 30-60 arbetsdagar
Leveranstid på 30-45 arbetsdagar som uppkommer för behållaren.
Dessutom lokala leveranstiderna är i Europa. Således, totalt 60-105 arbetsdagar. "

Verkar lite tveksamt om man någonsin kommer att få det man beställt.

På infosidan får man följande information

"Vi finnas en internetfirma.
Vi kan inser vårt favorable citat bara, om vi optimerar durably våra kostnader!
Vi erbjuder inte telefonkonsultation.
Var god du skickar dina frågor vid email i vår ”infocenter” (butiken).
Denna skrivelse reducerar fel och missuppfattningar."

Utan att ha beställt något från dem tidigare så skulle jag utifrån den information de själva ger från hemsidan aldrig betala något i förskott innan varan levererats och man kan se att man fått det man verkligen beställt.
 
Jag kan säga att jag är grymt skepptisk jag också :P
Men skulle vara kul att höra om det finns någon som vågat sig på att köpa :)
All info är def bara översatt via typ google,därav analfabet varningen ;)

Hittar däremot många som köpt annat av dem
 
Så länge man kan acceptera att vänta månader på det man beställt och man verkligen får produkten så borde det väl inte vara något problem bara man vet exakt vad man beställt. Men oavsett så skulle jag aldrig betala en krona i förskott pga. den hemsida de har idag, så vill man beställa därifrån så betala inget förrän badkaret står i badrummet:D
 
Måste säga att de har ruskigt intressanta spabad. Ska helt klart överväga detta när det är dags för inköp.
 
Vispen74 skrev:
Måste säga att de har ruskigt intressanta spabad. Ska helt klart överväga detta när det är dags för inköp.
Allvarligt så vet jag inte om jag skulle våga de :P
Ska möjligtvis vara om jag vinner på lotto först hahaha
 
jag hittar ingen referens på hemsidan om vad företaget heter, var det finns, vem som står bakom företaget osv. De har leveransvillkor som jag tolkar som att du idag betalar för badkaret, och sen kan de välja att leverera om typ ett år utan att bryta mot sina köpregler.

Fullt i klass med vilket Nigeriabrev som helst.
 
Jag har köpt bildäck billigt via dem - visste inte att dom säljer annat! Det blev problem men det var svenska Posten som orsakade det! Fick ingen som helst hjälp av Posten men som väl är så behärskar jag tyska så jag kunde själv reda ut det hela direkt med tyska Autothek och fick mina däck med viss försening. Vet inte hur det hade gått om jag inte hade kunnat fixa det själv för däcken hade rest tillbaka till Tyskland och dom var redan betalda. Fick i allafall mycket bra bemötande av Autothek och hjälp direkt jag kontaktade dem! Dessutom däck till andra priser än här till min gamla VW 1300 ;-)
 
Redigerat av moderator:
Zuzza skrev:
Jag har köpt bildäck billigt via dem - visste inte att dom säljer annat! Det blev problem men det var svenska Posten som orsakade det! Fick ingen som helst hjälp av Posten men som väl är så behärskar jag tyska så jag kunde själv reda ut det hela direkt med tyska Autothek och fick mina däck med viss försening. Vet inte hur det hade gått om jag inte hade kunnat fixa det själv för däcken hade rest tillbaka till Tyskland och dom var redan betalda. Fick i allafall mycket bra bemötande av Autothek och hjälp direkt jag kontaktade dem! Dessutom däck till andra priser än här till min gamla VW 1300 ;-)
Härligt att det gick vägen :)
Ja posten i sverige kan trassla en del tyvärr.Skulle gärna vilja "våga" beställa ett badkar,men får nästan hjärtklappning av bara tanken hahaha....shit vad jag skulle gräma mig om jag inte fick något badkar :P
 
Information om betalning:
Du kan betalar heller via förskottsbetalning eller genom kreditkortbetalning (masterCarden och förnuftigt). Vi behandlar inte postkontorframsteg. För förskottsbetalningar du skar får beställningbekräftelsen som är vilken inbegriper våra bankdetaljer för din flyttning beställningmängden. Din burk betalar i SEK eller i €valuta,
OBS: Glöm ej att ange ditt beställningsnummer som referens vid betalningOmedelbart efter mottagandet av betalningen kan vi frigöra oss din beställning.
Efter skickar du får meddelandet som ett sjöfart anmälan.
Du kan skapa ett fritt EU-standard hänvisning till sända oss!


Jag vet inte hur andra resonerar, men jag skulle gå upp och spy varje natt om jag hade förskottsbetalat en stor summa till ett sådant företag. :rolleyes:
 
Hur tolkar man detta förresten:

...på grund av våra erfarenheter med vissa tillverkare och yttrandet från vår klient vi bara kan ge er den officiella garanti för alla andra tillverkare...

Vilka garantivillkor gäller för "vissa" tillverkare och vilka är de andra tillverkarna som nämns?
 
eviljava skrev:
Information om betalning:
Du kan betalar heller via förskottsbetalning eller genom kreditkortbetalning (masterCarden och förnuftigt). Vi behandlar inte postkontorframsteg. För förskottsbetalningar du skar får beställningbekräftelsen som är vilken inbegriper våra bankdetaljer för din flyttning beställningmängden. Din burk betalar i SEK eller i €valuta,
OBS: Glöm ej att ange ditt beställningsnummer som referens vid betalningOmedelbart efter mottagandet av betalningen kan vi frigöra oss din beställning.
Efter skickar du får meddelandet som ett sjöfart anmälan.
Du kan skapa ett fritt EU-standard hänvisning till sända oss!


Jag vet inte hur andra resonerar, men jag skulle gå upp och spy varje natt om jag hade förskottsbetalat en stor summa till ett sådant företag. :rolleyes:
Hahahahaha typ så känner jag också :P
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.