Hoppa till huvudinnehåll
Byggahus.se
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Sök på Byggahus.se
Bli medlem Logga in
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Start
Bibliotek
Meny
Bibliotek
Altan & Uteplats
Badrum
Bygga nytt hus
Ekonomi & Juridik
Grund & Markarbete
Kök
Renovera
Tester
Trädgård & Utemiljö
Verktyg
VVS & Inomhusklimat
Forum
Meny
Forum
Index
Senaste
Obesvarat
Populärt
Mest gillat
Medlemmar
Regler
Bilder
Meny
Bilder
Utvalda bilder
Populära bilder
Forumbilder
Video
Shop
Meny
Shop
Bästsäljare
Verktyg & maskiner
Hus & bygg
Skruv & infästning
Trädgård & utemiljö
Jämförelser
Meny
Jämförelser
Jämför hustillverkare
Jämför boräntor
Jämför elförbrukning
Jämför bergvärmepump
Jämför luft-vattenvärmepump
Övrigt
Meny
Övrigt
Svarta listan
Fråga experten
Quiz
Ordlista
Information
Meny
Information
Om oss
Nyhetsbrev
Kontakta oss
Annonsera
Regler
Datapolicy
Cookies
A-Ö
Byggahus.se
Ekonomi & Juridik
Juridik

Överklagar rivningsbeslut och böter för altan

Elina Blom Westergren
Publicerad 22 feb 20123 kommentarer
Den man som byggt en för hög altan på mark som inte får bebyggas överklagar beslutet om böter och rivning.

Den man som byggt en för hög altan på prickmark överklagar nu beslutet om rivning och böter. Mannen, som från början fått veta att bygget inte skulle kräva bygglov, menar att kommunen bör upphäva beslutet eftersom de lämnat felaktig information. Men den tjänsteman som sagt att bygglov inte krävs menar att han sagt det i ett sammanhang där det var tal om att altanen skulle hålla sig längs marken.

Fastighetsägaren som byggt altanen vill nu, enligt Hd.se, att länsstyrelsen upphäver kommunens beslut.

Läs mer
Trodde inte han behövde bygglov

Läs också

  • Husägare oroad över regnvatten från grannes förråd - får rätt i domstol
  • Uterummets närhet till skogen inte nog för bygglov i efterhand
Svara
Gilla

Kommentarer

3
E
Skrivet av: Janne Hur kan någon som jobbar med bygglov om dagarna tro att den altanen skulle kunnas byggas längs med marken? Antingen så har handläggaren varit
· 26 feb
E
Skrivet av: Henrik Niklas, kolla efter bilder på bygget så förstår du. 2-3 meter upp i luften. Självklart är det bygglov för det.
· 26 feb
E
Skrivet av: Niclas Lindström Fasen så löjlig kommunen är. Har dom informera fel så är det väl inte mycket att bråka om. Om det nu är så att det krävs bygglov så
· 25 feb
Visa alla kommentarer
Läs artiklar taggade med
Juridik
Uterum
Ekonomi

Senaste från startsidan

  • Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Nya soplagen väcker protester: så påverkas ditt hushåll

  • Utredning: "Viljan att bygga hus saknas"

    Utredning: "Viljan att bygga hus saknas"

  • Plintgrund

    Forum: Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?

  • Farstukvist över altanen håller på att byggas.

    Projekt: Farstukvist över altanen

  • Hur ofta måla om huset?

    Så ofta ska du måla om huset - faktorerna som styr

Mest läst

  • Hus och Charlotte

    Allt du får bygga utan bygglov - men se upp för de här fällorna

  • Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Nya soplagen väcker protester: så påverkas ditt hushåll

  • Villor i Solna

    Kartläggning: I Solna går 41 procent av inkomsten till bolånet

  • Enkel dörr

    Bygghemma: “Kunden har handlat i ond tro”

  • Parkslide

    Kommunens entreprenör råkade klippa ner parkslide

Tjänster

  • Svarta listan

    Svarta listan - Hitta bluffmakare i din kommun

  • 2,41

    procent. Så låg ränta fick den senaste bolåneprutaren

  • Hustillverkare

    Jämför hustillverkare

  • Elförbrukning

    Jämför elförbrukning

  • Bergvärmepumpar

    Jämför bergvärmepumpar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.