I oktober 2021 anlitade konsumentne och hennes man Future Dream Homes för totalrenovering av ovanvåningen på deras hus. De fel som konsumenten klargar på är hål i badrumstaket som lett till att vatten läckt ner i badrummet under, bubblor, fläckar och glipor på/vid heltäckningsmattor, felaktig mönsterpassning och märken på tapet, strömbrytares placering, färgfläckar på kakel, saknad eller smutsig fog, slarvigt lagd silikon, fel lutning på trappsteget till badkaret, slarvigt sågade kanter på kaklet och streckkoden syns, målning av fönsterkarmar, väggar, dörrkarmar och bjälkar, slarvigt monterade dörrkarmar, felaktiga garderober, glipor i golvet, slarvigt betsade och monterade trösklar, knivmärken på golvlister samt målarfärg och synliga spikar på akustikpanelen
Konsumenten begär 70 000 kr för heltäckningsmattor, 2 000 kr/vecka från den 14 mars 2022 tills arbetet är klart (med undantag för april 2022), 24 285 kr för fakturerat förbrukningsmaterial samt avhjälpande av fel. Om felen inte kan avhjälpas av Future Dream Homes begär hon 64 000 kr för att anlita någon annan för att avhjälpa dem.
Future Dream Homes motsätter sig kravet.
Nämnden rekommenderar Future Dream Homes AB att betala 30 000 kr till konsumenten. Nämnden avslår hennes krav i övrigt.
Kontakta ARN för mer information.