Har tänkt byta ut lite bultar i en B&S-motor pga de har utsliten skalle.. dimensionen är ungefär M8... men förståss med tumgänga a'la USA...
Misstänker att BS själva eller deras ÅF tar en viss faktor mycket högre pris än om man köper "generic"-bultar...
Någon som vet vart man kan köpa vanliga bultar ca 7cm långa med tumgänga... gärna i närheten av Karlstad....

Låter som 5/8" UNC.

Siefvert, i Stockholm.

Annars, ??

Är dimensionen liknande M8 så är nog 5/16 skruv du ska ha.
Troligtvis UNC om gängorna ser lite grövre ut än millimetergängen.

Per

Jag är ledsen, jag skulle bryta ut den diskussion om terminologin i ämnet som uppstod i den här tråden för att lägga den i en egen tråd, och lyckades, genom en serie olyckliga omständigheter, schabbla bort inläggen fullständigt. Det var alltså inte min avsikt att radera dem permanent, utan flytta över dem till en egen tråd, då diskussionen i sig var intressant. Så, om ni orkar, starta en ny tråd och fortsätt diskussionen där. Som sagt, jag är ledsen för strulet.

johanfa!

Om det gäller inköpsställe i Karlstad så vänd Dig till Österbergs Industrihandel AB - 054-852500. Avser Du besöka affären så ta med ett prov, det kan ju handla om antingen UNF eller UNC 5/16.

per

tack tack för svaren!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.