Nån som har eller testat en Bosch TS2000 Gravity-Rise(tm) Worksite Saw Stand. Verkar väldigt smidig att använda, men hur stabil eller vek är den?
Har precis monterat en TS2000 till min GTS10, vad kan man säga om den då?
Kanon, klockrent, störtskönt att slippa släpa fram TS1000 stativet varje gång det är något som skall sågas till
Skruvhålen i TS2000 passar direkt med en GTS10 och den är stabil.
Enda irriterande saken just nu är att TS1003 sidoförlängaren inte passar men det går säkert att ordna till på ett eller annat sätt
Kanon, klockrent, störtskönt att slippa släpa fram TS1000 stativet varje gång det är något som skall sågas till
Skruvhålen i TS2000 passar direkt med en GTS10 och den är stabil.
Enda irriterande saken just nu är att TS1003 sidoförlängaren inte passar men det går säkert att ordna till på ett eller annat sätt
Medlem
· Västerbotten
· 549 inlägg
eggstreetno6: var importerade du ifrån? Har inte sålts i .se tidigare iaf. Jag skulle gärna köpa ett gäng av TS*-grunkorna bara jag hittade ett bra ställe att handla ifrån.
@ importensketsig:importensketsig skrev:
Jag fick hem grejorna med kurir, dvs resenär och handbagage från USA. Han svor förvisso över otympligheten men det gick.
@ Snorunge:Snorunge skrev:
Ber att få återkomma när det är bättre väder än regn.
@ gwyrlim:gwyrlim skrev:
Själva stödet/plattan är för kort, dvs passar inte ihop med stängerna. Ber att få återkomma med en bild när vädret blivit bättre.
Uppdatering i ämnet(har äntligen fått ändan ur och fotat med mobilen
)
@ Snorunge:
Svar: Höjden är ganska exakt 96 cm från marken till själva sågytan.
@ gwyrlim:
Själva stödet/plattan är för kort, dvs passar inte ihop med stängerna. Ber att få återkomma med en bild när vädret blivit bättre.
Svar:se bifogade bilder till detta inlägg, inget som går att åtgärda med en egen stump metall som är tillräckligt lång.
@ Snorunge:
Svar: Höjden är ganska exakt 96 cm från marken till själva sågytan.
@ gwyrlim:
Svar:se bifogade bilder till detta inlägg, inget som går att åtgärda med en egen stump metall som är tillräckligt lång.
Tackar för svaret eggstreetno6. Själv gav jag upp hoppet att beställa när det skulle landa på 2500:- för mig. Köpte ett för 1200:- istället. Det var kanske ingen lysande affär för har man bara 2 händer så är det jämförbart med en björnsax. Slutade med att jag fick köpa en elvinch för att få upp sågen på ett säkert sätt. Enda fördelen är att höjden är 115 cm till sågbordet.
Klicka här för att svara