Har precis monterat en TS2000 till min GTS10, vad kan man säga om den då?
Kanon, klockrent, störtskönt att slippa släpa fram TS1000 stativet varje gång det är något som skall sågas till:D
Skruvhålen i TS2000 passar direkt med en GTS10 och den är stabil.

Enda irriterande saken just nu är att TS1003 sidoförlängaren inte passar men det går säkert att ordna till på ett eller annat sätt :confused:

eggstreetno6: var importerade du ifrån? Har inte sålts i .se tidigare iaf. Jag skulle gärna köpa ett gäng av TS*-grunkorna bara jag hittade ett bra ställe att handla ifrån.

...Och vad är det för markhöjd upp till skivan/fästet sågen ska stå på?

eggstreetno6 skrev:
Enda irriterande saken just nu är att TS1003 sidoförlängaren inte passar men det går säkert att ordna till på ett eller annat sätt :confused:
Vad är det som är fel?

importensketsig skrev:
eggstreetno6: var importerade du ifrån? Har inte sålts i .se tidigare iaf. Jag skulle gärna köpa ett gäng av TS*-grunkorna bara jag hittade ett bra ställe att handla ifrån.
@ importensketsig:

Jag fick hem grejorna med kurir, dvs resenär och handbagage från USA. Han svor förvisso över otympligheten men det gick.

Snorunge skrev:
...Och vad är det för markhöjd upp till skivan/fästet sågen ska stå på?
@ Snorunge:

Ber att få återkomma när det är bättre väder än regn.

gwyrlim skrev:
Vad är det som är fel?
@ gwyrlim:

Själva stödet/plattan är för kort, dvs passar inte ihop med stängerna. Ber att få återkomma med en bild när vädret blivit bättre.

Uppdatering i ämnet(har äntligen fått ändan ur och fotat med mobilen :rolleyes:)

@ Snorunge:

Ber att få återkomma när det är bättre väder än regn.
Svar: Höjden är ganska exakt 96 cm från marken till själva sågytan.

@ gwyrlim:

Själva stödet/plattan är för kort, dvs passar inte ihop med stängerna. Ber att få återkomma med en bild när vädret blivit bättre.
Svar:se bifogade bilder till detta inlägg, inget som går att åtgärda med en egen stump metall som är tillräckligt lång.

• DSC00173.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00174.jpg
    Skapa konto
  • DSC00175.jpg
    Skapa konto
Tackar för svaret eggstreetno6. Själv gav jag upp hoppet att beställa när det skulle landa på 2500:- för mig. Köpte ett för 1200:- istället. Det var kanske ingen lysande affär för har man bara 2 händer så är det jämförbart med en björnsax. Slutade med att jag fick köpa en elvinch för att få upp sågen på ett säkert sätt. Enda fördelen är att höjden är 115 cm till sågbordet.

Märkligt att den inte passade då bordet på 4000 och GTS10'an är samma enligt reservdelskatalogen.

hmm nu ser jag att det finns ju en GTS 10 120v variant och den har samma bord som 4000 vilket inte har samma bord som 220V EU varianten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.