24 516 läst ·
14 svar
25k läst
14 svar
Vilka är fördelarna/nackdelarna med borstlösa motorer i skruvdragare?
Dags för ny skruvdragare. Sneglar åt Makita. Hittar ett set med en dragare och en slagdragare ( http://www.axminster.co.uk/makita-d...-and-impact-kit-18v-prod890835/#bottomsection ) som verkar bra? . Dessa har borstlösa motorer.
Min första tanke är "schysst, det vill man ju ha!" Men sen kan jag inte riktigt motivera för mig själv varför.
Batterierna är på 3 ah som laddas på 22 min. Så argumentet att batterierna håller längre faller i stort sett bort eftersom jag är en oändligt långsam amatör.
Är det tystare? I så fall ett jätteplus (jag förstår att slagdragaren väsnas ändå).
Är de starkare i lägre varv? I så fall också plus då jag alltid arbetar ensam och gärna drar försiktigt vid regling etc för att tillse att grejerna går ihop som jag önskar.
---
Med en hempulares takt självdör väl batterier före kol tar slut normalt sett? Så det argumentet faller väl ifrån?
Vägled mig!
Det som gör att jag är intresserad av paketet är att dragarna verkar starka i relation till deras längd och tyngd. Om någon har ett annat förslag är jag idel öra (import inget hinder).
Tack.
Min första tanke är "schysst, det vill man ju ha!" Men sen kan jag inte riktigt motivera för mig själv varför.
Batterierna är på 3 ah som laddas på 22 min. Så argumentet att batterierna håller längre faller i stort sett bort eftersom jag är en oändligt långsam amatör.
Är det tystare? I så fall ett jätteplus (jag förstår att slagdragaren väsnas ändå).
Är de starkare i lägre varv? I så fall också plus då jag alltid arbetar ensam och gärna drar försiktigt vid regling etc för att tillse att grejerna går ihop som jag önskar.
---
Med en hempulares takt självdör väl batterier före kol tar slut normalt sett? Så det argumentet faller väl ifrån?
Vägled mig!