Hallå, är det någon som vet var man kan köpa Boschs L-boxx lösa här i Sverige? Även prisuppgift vore kalas.
Känns konstigt att beställa en tom låda från utlandet.

Med vänlig hälsning,
Jacob

De finns att beställa hos alla bosch återförsäljare som beställningsvara. Tyvärr är de rätt dyra i mina ögon men jag har lyckats få vettigt pris när jag köpte en större mängd (11 st). Går att köpa tomma, inkl insatser för olika bosch elverktyg eller med sortimos lådinsatser. Finns skisser mm på allting i den stora bosch katalogen. Tror priset var runt 1000-1200 kr/st för lådorna med sortimos små plastlådor i ordinarie pris

www.toolab.se har några få tomma lådor också vet jag om du vill kolla på nätet

På Tradera brukar det nu och då dyka upp nya L-boxxar i div. storlekar.
Allt mellan 300-600:- där.

Om nu Tradera kan vara ett alt. för dig.

Jag har kikat på tradera men de jag sett har blivit relativt dyra jämfört med nypris från t.ex Tyskland.

Jag får kika med lite återförsäljare i krokarna. Även kolla med Toolab.

Vad var det för pris på en tom låda av minsta sort, tror den heter 103?

Mvh

För den intresserade så kostar den minsta lådan 500 spänn ink. Frakt från Rubart.

Väntar på svar från lite svenska försäljare oxå.
/Jacob

Det är bara en låda du ska ha? Då är det kanske inte så mycket vinst att köpa från utlandet men ska du ha mer så lär det löna sig.

Jag köpte två L-boxx med lådinsatser, plus ett större set med hålsågar och en multimaster-adapter från powertools4u (på ebay) för ca ett år sedan, tror att frakten låg på £32. I skrivande stund så tar han £27,95 för den minsta lådan.

kinglolle skrev:
De finns att beställa hos alla bosch återförsäljare som beställningsvara. Tyvärr är de rätt dyra i mina ögon men jag har lyckats få vettigt pris när jag köpte en större mängd (11 st). Går att köpa tomma, inkl insatser för olika bosch elverktyg eller med sortimos lådinsatser. Finns skisser mm på allting i den stora bosch katalogen. Tror priset var runt 1000-1200 kr/st för lådorna med sortimos små plastlådor i ordinarie pris

www.toolab.se har några få tomma lådor också vet jag om du vill kolla på nätet
Har i och för sig inte kollat hur sortimentlådorna ligger till prismässigt men lådorna i sig bör ligga på ca 5-600 pix för 102an och ungefär 7-800 pix för 374an med de andra två där mellan.

Går säkert få ner lådan lite i pris om du inte skall ha de billigaste insatserna i den..

Ja det var nånstans däromkring för tomma lådor men med sortimo insatserna så fick jag först pris på som sagt 1100-1200 kr/st.

Men med köp av 11 st (inte alla med insatser eller smålådorna) så blev det ett mkt bättre paketpris

Kollade med Toolab som nu lagt ut dem på sin sida.
/Jacob

Shoppade bla 3 st L-boxx 102, den lilla ,för 26€/st. Enhetsfrakt oberoende av antal boxar på 18€.
Trevligt när euron står så lågt:)
Tyvärr hade dom bara den lilla boxen, behöver Ett par 136or men 40€ som verkar vara lägstapris just nu känns för blodigt.

http://stores.ebay.de/baumarktdiscount?_trksid=p4340.l2563

Var kan man handla icke Bosch märkta L-Boxx, alltså Sortiomo original? Men det kanske inte är billigare?

Jag har ett mosterkit, men ingen låda till den. Vilken låda och insats skall man ha till den/dem?

Dr Fozz skrev:
Jag har ett mosterkit, men ingen låda till den. Vilken låda och insats skall man ha till den/dem?
Två 10,8v maskiner får plats i en 102:a men då utan laddaren.
Vilka insatser som passar till vilka maskiner hittar du tex i flera Ebay shoppar alternativt så finns det säkert på Bosch hemsida.

Dr Fozz skrev:
http://www.bosch-l-boxx.com/gb/en/

Där kan du bläddra fram de verktygen du vill kombinera..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.