Synd att dom inte skickar hit bara. Ska man köpa där får man använda mellanhand.

• Gilla
f_engstedt
  • Laddar…
Fick i dag hem min Bosch 138-23 och skall försöka att förmedla mitt första intryck av den och om att jaga reda på och handla i USA. Jag började med att leta handlare som hade pistolen i sortimentet och hittade åtta stycken som verkade vettiga. En av dessa gick bort med en gång då jag tidigare mailat dem och då fått besked att de inte säljer hit. (CPO)

Jag ville även beställa spik samtidigt eftersom jag aldrig sett dessa i Sverige. Av de kvarvarande sex var det tre som det framgick levererade hit, av dessa hade en den spik i sortimentet som jag fått för mig jag ville ha.
Jag mailade då till de fem som det inte klart framgick levererade hit eller hade den spik i sortimentet jag snöat in på. Jag blev otroligt förvånad av att handlare i ett land som varit/är i djup ekonomisk kris inte visar större intresse av att tjäna pengar att man bemödar sig att svara på mail. Av dessa var det en som svarade och detta snabbt, de andra har inte svarat än.

Det slutade med att jag bestämde mig för att gå på den handlare som visat intresse av att sälja och detta var Dynamite Tool. Dom hade inte den spik jag snöat in på som var Grex varity pack som är en sats med blandade längder spik så jag kunde se vilka längder som gick åt innan jag beställde mer.

Beställde den 7/5 pistolen för $159 och en ask med 10 000 1-3/8” som är det längsta pistolen tar, för $17. Min tanke med detta var att dessa klena spik inte kan vara speciellt svåra att korta ner, så jag tog en kraftig sax och klippte en rad till 1”. Detta visade sig fungera alldeles förträffligt så nu är det bara att klippa valfri längd.

Dynamite skickade den 7/5 och paketet anlände till Arlanda den 9/5 sedan blev ju Posten inblandad, dom har förmodligen inte fattat vad expressleverans innebär eftersom när man anser sig behöva kompletterande uppgifter vad gör man? Jag hade nog personligen i den situationen försökt att ringa eller skicka ett mail för att försöka reda ut problemet snabbt, men inte Posten!! Eftersom vi är Posten så skickar vi givetvis ett brev. Nog om detta, jag blir bara arg.

Pistolen är liten och känns riktigt trevlig det lilla jag hunnit prova. Lite ovant med avryckaren
P5150119.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

men efter ett tag tänkte jag inte så mycket på det. Den är ju ganska mycket mindre än GSK 50 men viktmässigt är det inte så stor skillnad (GSK ca.1168g mot FNS ca.1093g)
P5150115.jpg
Skapa konto

Den skjuter väldigt små hål P5150116.jpg
Skapa konto

P5150118.jpg
Skapa konto

Nu skall den som första uppgift få hjälpa till med att sammanfoga bitarna som väntat ett tag till anhållet för fräsen jag monterat i bordet på min såg :)
P5150121.jpg
Skapa konto

• Gilla
jac
  • Laddar…
23ga är synnerligen praktiskt :)

Ber om ursäkt för att mitt inlägg blev onödigt långt med en massa irrelevant info, men när jag kom till insikt var det försent att editera:o

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.