Luftkanalsröret där badrumsfläkten ska sitta är 130mm (självdrag)och kommer ut genom gipset.
Jag köpte en pax-fläkt och upptäckte när jag kom hem att den ska monteras i ett 100mm rör som verkar vara standard. Det gör ju att hålet är för stort och skruvhålen hamnar i mellanrummet mellan 100 och 130 mm och skruvarna har alltså inte nåt att fästa i.

Hur ska jag göra?
Köpa en annan fläkt för 125mm rör som jag har sett finns så skruvarna får nåt att fästa i?
Eller har ni nåt annat förslag på lösning?

Tacksam för hjälp!

P.S
 
Tack för hjälpen!

P.S
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.