Hej all VVS proffs..

Var kan man hitta en sådan koppling?
Det är en matar slang som ska kopplas till golvvärmefördelaren.
PEX 25*3.0mm till R25 eller R20
Har varit på Ahsell och Lundagrosisten.
Dom har den inte.

Tack på förhand..

Så här kan det se ut:

PICT0637.jpg

Fast inte med 3mm slang. Är det verkligen sant att röret är 25x3mm? Tex så är Wirsbos 25mm slang 2,3 mm tjock, inte 3mm. Sådan slang finns det kopplingsset till överallt vad jag kan se. På bilden är det Wirsbos slang och fördelare.

Kolla kanske med Beulco Armatur (Beulco Armatur - alltid känsla för kvalitet). En koppling som heter Beulco 66 kan fås i många olika varianter.

Tror att kopplingen heter så kan vara att dimensionen på slangen är 25x3.2mm

Fast inte med 3mm slang. Är det verkligen sant att röret är 25x3mm? Tex så är Wirsbos 25mm slang 2,3 mm tjock, inte 3mm. ådan slang finns det kopplingsset till överallt vad jag kan se. På bilden är det Wirsbos slang och fördelare.

Kolla kanske med Beulco Armatur (Beulco Armatur - alltid känsla för kvalitet). En koppling som heter Beulco 66 kan fås i många olika varianter.[/QUOTE]

Hej kollade på Beulcos sida men dom anger inte godstjockleken.

Var och köpte en koppling för 25x2.3 mm men den passade inte var för liten diameter på slangen invändigt.

Koll mätte slangen igen den är ca: 3mm, betydligt mer än 2.3mm

AoA skrev:
Tror att kopplingen heter så kan vara att dimensionen på slangen är 25x3.2mm
En 2410600 är en Wirsbo 25x2,3 så den här det väl inte då...

Den som söker skall finna. Vatette har vad du vill ha.

Vatette

Kopplingssetet ansluts mot någon annan vatette-del, tex någon nippel som passar i din fördelare.

Otroligt hur bar du dig åt...
Jag som har letat så.....
Synd bara att det verkar som jag blir tvungen att köpa fler vatette produktur för att få det att passa.

Ett stort tack till dig Mathias

Nu har jag hitta kopplingen.
Den heter RSK4814589 och ska passa mitt rör som då måste vara 25x3.5mm och det var ett rör från LK .

Mvh/A

Bra att det löst sig!

Som glad amatör får man ju stånga huvudet i bordet några gånger innan man hittar rätt..... men har man gjort det bara några få gånger så går det faktiskt lättare...:)

Onlinebutikerna är ju guld när man kan se alla olika varianter av kopplingar (som man inte ens visste fanns) och vissa tillverkare har också bra info på nätet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.