Tyvärr känner jag inte till någon ny blandare med liknande fäste, men jag har för mig att jag har sett liknande blandare på Bauhaus.
Monterade bort en likadan blandare häromåret, monterat en finare blandare. Den har ingen direkt fästplatta, utan det är en ring/bricka som är skruvad i väggen, sedan trär man blandaren över ringen och skruvar i en låsskruv.
Monterade bort en likadan blandare häromåret, monterat en finare blandare. Den har ingen direkt fästplatta, utan det är en ring/bricka som är skruvad i väggen, sedan trär man blandaren över ringen och skruvar i en låsskruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Du kan montera en Mora cera badkarsblandare 40cc men du får borra två nya hål, principen är den samma bara att man skruvar fast ett fästbläck på väggen och monterar blandaren med en stopp skruv likt den du har på bilden.
http://www.moraarmatur.se/Produktin...adkarsblandare/Mora-Cera/Mora-Cera/Mora-Cera/
mvh
http://www.moraarmatur.se/Produktin...adkarsblandare/Mora-Cera/Mora-Cera/Mora-Cera/
mvh
Du kan montera en Mora cera badkarsblandare 40cc men du får borra två nya hål, principen är den samma bara att man skruvar fast ett fästbläck på väggen och monterar blandaren med en stopp skruv likt den du har på bilden.Om du byter blandaren se till att ha två nya fiberpackningar till halvkopplingarna mot blandaren om det sitter sådana på ansl. rören.
http://www.moraarmatur.se/Produktin...adkarsblandare/Mora-Cera/Mora-Cera/Mora-Cera/
mvh
http://www.moraarmatur.se/Produktin...adkarsblandare/Mora-Cera/Mora-Cera/Mora-Cera/
mvh
Det är nog en FMM blandare, finns nya med samma infästning.
http://www.rinkabyror.se/artikel/fmm-karbl-termostat-uppat-40c-c/
Kolla under badkarsblandare så finns det fler modeller.
http://webbase.ostnor.net/FMMattssonWeb/default.aspx?catName=katalogdatabas&lang=1
http://www.rinkabyror.se/artikel/fmm-karbl-termostat-uppat-40c-c/
Kolla under badkarsblandare så finns det fler modeller.
http://webbase.ostnor.net/FMMattssonWeb/default.aspx?catName=katalogdatabas&lang=1
Jag tror dock inte att det är en FMM du har, min gissning är att det är en Mora.
För att slippa borra bredvid hålet som redan är borrat skulle jag monterat ett 160 eller 150cc blandarfäste (beroende på den nya blandarens mått) med 4cc anslutning. Så får du dom nya fäst-skruvarna i blandarfästet i fräscha hål och du får en hållfastare installation. Byte/service av blandaren blir då också väldigt mycket enklare. Men denna variant kostar lite mer.
Alternativet är att du köper en 4cc blandare med anslutning nedåt och monterar den nya skruven i befintligt hål. Men då kan du ev. få lyfta/sänka anslutningsrören lite. Så det finns en chans att det ser snett ut vid detta montaget! Men det kanske inte stör så mycket?
För att slippa borra bredvid hålet som redan är borrat skulle jag monterat ett 160 eller 150cc blandarfäste (beroende på den nya blandarens mått) med 4cc anslutning. Så får du dom nya fäst-skruvarna i blandarfästet i fräscha hål och du får en hållfastare installation. Byte/service av blandaren blir då också väldigt mycket enklare. Men denna variant kostar lite mer.
Alternativet är att du köper en 4cc blandare med anslutning nedåt och monterar den nya skruven i befintligt hål. Men då kan du ev. få lyfta/sänka anslutningsrören lite. Så det finns en chans att det ser snett ut vid detta montaget! Men det kanske inte stör så mycket?
Trådskaparens blandare är av märket vårgårda kan vara svåra att få tag i idag.Vet att jag monterade sådana i en brf förening för ca 7 årsen.Svärmor har en likadan blandare som trådskaparen men utan guld vred.
mvh
mvh
Klicka här för att svara
