Hej!

Jag ska sätta in en upphöjd diskmaskin i mitt kök, men den kommer sitta en bit ifrån avloppet under diskbänken.

Det kommer vara en 60cm lådhurts mellan diskmaskinen och diskbänksskåpet.

Ska jag sätta ett eget avlopp för diskmaskinen under diskmaskinsskåpet, eller är det inga problem att dra avloppsslangen som vanligt till diskbänksskåpet och ansluta till vattenlåset?

/Jonas

det går bra vilket som, kör du ett avlopp finns förlängning till diskmaskinslangen

Jag satte på inrådan (mindre gurgel!) av köksleverantören att separat avlopp för den inbyggda/upphöjda diskmaskinen MEN när röris kom (jag var inte hemma just då) så blev det anslutning till köksavloppet och hålet pluggades med en propp....

http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/kok/diskmaskin.jpg

Detta var 2 år sedan och någon gång skall jag fixa till det enligt den ursprungliga planen :-)

Ja, det där gurglet är det som stör mig mest. Har köpt en tyst maskin 43db, men när maskinen sprutar ut vattnet låter det jätte mkt i diskbänksvattenlåset. Så ett separat avlopp som "ByggaNytt" har är en jättebra ide !
Hade jag haft ett skulle jag använda den :-) :-)

DD

I bruksanvisningen till vår nya diskmaskin står det att avloppsslangen inte får vara längre än 4m... tänkte att det kan vara bra att tänka på också.

intressant tråd, skall ju oxå sätta in en upphöjd DM i ett nybygge, nu skall jag genast snacka med röris om detta.

/L

värt att tänka på r att det där gurglet i vattenlåset håller gansak rent där, maskindiskmedlet, det varma vattnet och det höga flödet sköljer och löser bort en hel del gucka som samlas i ett köksavlopp. matrester, fett osv...
Lägger man diskmaskinen separat mister man denna automatiska rensning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.