Vad tror ni om denna panna? Är det bara att skrota eller?
När jag fyller på med vatten så det blir lite tryck i pannan så börjar det rinna vatten direkt.
När jag fyller på med vatten så det blir lite tryck i pannan så börjar det rinna vatten direkt.
Vet inte hur stora skadorna egentligen är, men jag skulle skrota om inte panna är så ny så att det går att kräva garanti eller liknande.
Ser inge roligt ut. Kanske går att fixa med svets och ny plåt, men det är antagligen inte så lite fix innan det är helt återställt.
Ser inge roligt ut. Kanske går att fixa med svets och ny plåt, men det är antagligen inte så lite fix innan det är helt återställt.
Det är precis bredvid elpatronerna.
Det ser ut som det rostat sönder totalt.
För ett tag sen så krånglade elpatronerna, när den skulle gå upp på sista steget (9kw) så löste jordfelsbrytaren ut så ja ställde ner pannan och efter det så har det gått bra.
Men när jag såg detta idag så förstod jag varför jfb löst ut haha.
Ska nog ringa nån vvs:are imorrn som får ta en titt på förödelsen.
Det ser ut som det rostat sönder totalt.
För ett tag sen så krånglade elpatronerna, när den skulle gå upp på sista steget (9kw) så löste jordfelsbrytaren ut så ja ställde ner pannan och efter det så har det gått bra.
Men när jag såg detta idag så förstod jag varför jfb löst ut haha.
Ska nog ringa nån vvs:are imorrn som får ta en titt på förödelsen.
Det ser ju ut som om du påbörjat skrotningen redan ;-)
Skämt åsido, det ser inte bra ut. Byt till något som är mer effektivt. Om du inte eldare iden så skaffa någon form av värmepumpsanläggning (berg eller luftvärme beroende på förbrukning och behov)
Skämt åsido, det ser inte bra ut. Byt till något som är mer effektivt. Om du inte eldare iden så skaffa någon form av värmepumpsanläggning (berg eller luftvärme beroende på förbrukning och behov)
Vet inte om du är aktiv längre, men hur gick det? Är i samma sits nämligen och undrar om det kan vara värt att försöka laga.
beror helt på hur skadan sitter. är det en svets som spruckit kan man laga. Är det upprötet så får man ställa sig frågan om det är lönt... Gör rent och fota.
Kan du göra jobbet själv? Om inte så är det kanske inte lönt.
Kan du göra jobbet själv? Om inte så är det kanske inte lönt.
Jag har beställt ny panna, kom fram till att det inte var lönt.
Vad har du beställt för panna?
Jag gillar den gröna färgen så jag fortsätter med CTC.
En CTC Ecoflex V är beställd. Den är bland de billigare trots att den fått mkt bra kritik. Hade alla de preferenser jag hade.
Klicka här för att svara





