Intressant.
Ser att det finns stöd i Homey för den, så jag väntar in din uppfattning.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Beställde från franska Domadoo och det gick bra. Snabb leverans. Ska leka lite med dem ikväll om jag hinner och återkomma.

• Gilla
Hannuse
  • Laddar…
Bara hunnit testa relät. Funkar klockrent, smart start tog direkt och den lades in korrekt som en Switch i Hubitat

Smart det låtit inspänning till relät vara en egen plint så man inte behöver låta VDC och spänning till det man vill styra vara samma. I mitt fall bryggar jag VDC dock.

Enda som är lite skumt är att de valt S (switch) vara två kablar istället för plintar. Får väl klippa av dem eller nått då jag inte kommer använda dem.

IMG_20260812_212923.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: switch-kablarna fungerar som det ska om man kortsluter dem samt man kan stänga av den från Hubitat så om man kortsluterkablarna händer inget.

Redigerat:
  • Gilla
Hannuse
  • Laddar…
Nu var det dags för dimmern. Den gick lika snabbt att adda som den andra.

Jag addar alltid mina devices precis vid hubben en vana jag plockade upp på gen 5 tiden då det fungerade bäst.

Sedan flyttade jag den till vardagsrummet för att kunna sitta och testa och då sluta den svara. Men hoppa igång till slut iaf.

På hubitat defaultar On duration till 5 sekunder (den fadar in) och den rapporterar on state först efter fade så jag trodde först något var fel. Sänkte till 1 sekund och då får man fortfarande en snygg fade men slipper överdriven rapporteringsdelay.

IMG20260813115911.jpg
Skapa konto

Screenshot_2026-08-13-11-58-52-03_197551bab555e58f142e6fd2f239e7c2.jpg
Skapa konto

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.