Gokväll!
Vi kommer inom ett år behöva byta vår trall o då såg jag Zense-:"systemet" som är nytt för året!
Att det blir dyrare har jag förstått men ser ett mervärde i clipsmontering samt att spalterna är mindre

Någon som sett, lagt eller funderat på ett sånt trall-golv? Delge gärna era kommentarer! Länkar nedan

https://www.sodra.com/sv/travaror/ute/trall/prodlista-impregnerad-trall2/zense-ett-snyggare-tradack/
https://www.sodra.com/globalassets/travaror/ute/zense-monteringsanvisning-a4-sodra.pdf

Mvh
Jeppe

• Gilla
Lengan
  • Laddar…
S
vore kul å se vad som händer när det torkar och blir blött. och dom rörelser som blir

• Gilla
Lengan
  • Laddar…
Vad gör man om man behöver byta en bräda eller bara öppna lokalt för nån ändring?

• Gilla
Lengan
  • Laddar…
Är med lite inne på Zense, men tänker mer på att all skit kommer ramla ner och fastna i skarvarna. Någon som har denna trall o kan svara?

• Gilla
Lengan
  • Laddar…
Vi tog Zense efter mycket funderingar!
Blev snyggt men vet inte om det känns värt det. Vi har plankor utan skarvar som följer samma riktning som trägolvet inomhus. Först la snickarna golvet med sur gubbe.. det blev väldigt buckligt, bild från trappen efter någon månad i södersolen. Allt gjordes om och blev bättre. Går rätt bra att borsta bort skräp, inte fastnat så mycket. Som ni ser är en planka av helt annan kvalité men den jäkeln går ju inte att byta som sagt

Bild av en träaltan med enhetliga plankor och modern utemöbelgrupp med en annorlunda planka synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Synlig buckling av nyinstallerade träplankor för uteplats sett från en trappa med bladrester på golvet.
Skapa konto

• Nyinstallerad, skarvfri trätrall på en solig uteplats med utemöbler, paraply och en ej matchande planka synlig.
    Skapa konto
Som man kan se på bilden i mitten så ligger ju golvet på fel håll image-asset.png enlig monteringsanvisningarna, kärnsidan ska vara uppåt och inte ligga nedåt.

Eeeexakt. Jag såg att snickaren stod med monteringsanvisningarna (busenkla sådana) i handen, tog ett andetag för att ändå säga: du ser att allt ska läggas med glad gubbe va? Men hejdade mig för ville inte verka dryg. Du kan ju ana vad jag förbannade mig själv när jag sedan upptäckte att majoriteten av golvet låg med sur gubbe när jag kom hem från jobbet... testade för att se om det skulle klara sig men efter en månads torktid i solen såg hela golvet och trappen ut som på mittenbilden! Förskräckligt.

Så reklamation och diskussioner hela sommaren med Södra och hantverkarna och en evighets väntan på nytt material. Lagom till jul las det nya golvet. Dyngsurt av regn och väta. Så det blev en planka mindre än förra gången på bredden pga fuktigt virke.

Man kan lugnt säga att det var sista gången jag lät bli att vara dryg!

ha ha ha ha ibland lönar det sig att vara dryg. Tråkigt när det blir så och dessutom när inte hantverkaren kan sitt jobb.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.