Hej!
Jag och maken köpte en Zarges Z200 för att måla huset. Vid montering tycker vi att det är väldigt svårt att få stagen att greppa/gå runt stegen där de ska fästas. Någon som förstår vad jag menar/ upplevt samma sak/ kan förklara vad vi gör för fel?
Tack på förhand!
Jag och maken köpte en Zarges Z200 för att måla huset. Vid montering tycker vi att det är väldigt svårt att få stagen att greppa/gå runt stegen där de ska fästas. Någon som förstår vad jag menar/ upplevt samma sak/ kan förklara vad vi gör för fel?
Tack på förhand!
De flesta ställningar bygger ju på samma ide så det borde gå ganska lätt att fästa klorna på stegen. Zarges bruksanvisning tillhör inte de mer välgjorda men det finns ju filmer på Youtube att kolla:
Ett exempel på annan Zarges varient: Aufbauvideo ZARGES Klappgerüst Z 600 S Plus Compact - YouTube
Ett exempel på annan Zarges varient: Aufbauvideo ZARGES Klappgerüst Z 600 S Plus Compact - YouTube
Nej, bruksanvisningen lämnar verkligen en del övrigt att önska, men det går ganska bra att klura ut hur det ska sitta ihop. Det svåra är att klämma fast klorna på stegen. Vi får inte ner dem mer än vad man ser på bilden. Känns som att klorna är för små. Eller ska man behöva banka ner dem? Då får man väl aldrig upp dem igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara