Hej!

Behöver lite hjälp med en Zanussi torktumlare om det är någon som har vetskap så vore det uppskattat.

Sedan 2v tillbaka har torktumlaren börjat strula när man har lite tyngre grejer i den typ handdukar.
Och nu kan jag inte ens ha sängkläder till en dubbelsäng i utan att den lägger av och lyser rött.
Någon som vet vad det kan vara för något som behöver göras?

Har gjort rent allt jag har hittat, den står stadigt så att den inte vickar, kännt på remmen som jag ändå tycker är spänd och bra.
Så fort man tar bort lite vikt så går den klart sin cykel annars så larmar den efter ca 20-30min och lägger av.
Är väl relativt händig så om det är någon sensor som behöver bytas ut så tar jag nog den fighten tänker jag.

Tacksam för svar 😊
De bifogad fil om larm och blinkar

Kenstarfighter Kenstarfighter skrev:
Hej!

Behöver lite hjälp med en Zanussi torktumlare om det är någon som har vetskap så vore det uppskattat.

Sedan 2v tillbaka har torktumlaren börjat strula när man har lite tyngre grejer i den typ handdukar.
Och nu kan jag inte ens ha sängkläder till en dubbelsäng i utan att den lägger av och lyser rött.
Någon som vet vad det kan vara för något som behöver göras?

Har gjort rent allt jag har hittat, den står stadigt så att den inte vickar, kännt på remmen som jag ändå tycker är spänd och bra.
Så fort man tar bort lite vikt så går den klart sin cykel annars så larmar den efter ca 20-30min och lägger av.
Är väl relativt händig så om det är någon sensor som behöver bytas ut så tar jag nog den fighten tänker jag.

Tacksam för svar 😊
De bifogad fil om larm och blinkar
blinkar den bara rött?
filmen är för kort

vad har den för PNC?

returen returen skrev:
blinkar den bara rött?
filmen är för kort
Den blinkar rött och piper sådär. Pipet sker dock inte lika ofta som den blinkar rött.
Men det är ett annat pip jämtemot om tvätten är torr.
Den kör även på samma vikt men 30min program utan problem.

returen returen skrev:
vad har den för PNC?

• Etikett för Zanussi apparat med modell ZDC8202PZ, serienummer 74104851 och information om elektriska specifikationer och certifieringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
polsk från 2017

blinkar den röda oavbrutet eller lägger den in en paus ibland

annars spontant är att den inte tömmer kondenstanken, vajsing på pumpen

returen returen skrev:
polsk från 2017

blinkar den röda oavbrutet eller lägger den in en paus ibland

annars spontant är att den inte tömmer kondenstanken, vajsing på pumpen
Kollade precis pumpen och testade den, den fungerar.

Hittar ingen sladda lr något som verkar vara glappkontakt.
Gjorde iaf rent i pumpens behållare och flottören, får se om den varnar nu efter 30-40min

i min dators högtalare hörs inga pip

returen returen skrev:
i min dators högtalare hörs inga pip
2 sekunder in i klippet piper den.

Verkar vara felkod 54 om jag läser felkoden rätt, så då är de ni motorfel, de va tråkigt. Men kul att mecka lite med en torktumlare.
Blir till att köpa in en ny efter löning

Använde mig av denna länk, om någon mer behöver den

Verkar vara felkod 54 om jag läser felkoden rätt, så då är de ni motorfel, de va tråkigt. Men kul att mecka lite med en torktumlare.
Blir till att köpa in en ny efter löning
det är inte 45 då?

54 är fel på asynkronmotor och det får anses extremt ovanligt, jag har aldrig varit med om det
mer troligt att trumman går trögt
eller motorkondensatorn är inte helt ok
eller tom kretskort

returen returen skrev:
54 är fel på asynkronmotor och det får anses extremt ovanligt, jag har aldrig varit med om det
eller tom kretskort
5 röda 4 gula blinkningar, ska dubbelkolla strax

5 röda 4 gula blinkningar, ska dubbelkolla strax
returen returen skrev:
eller tom kretskort
Se bifogad fil

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.