6 253 läst ·
24 svar
6k läst
24 svar
Zambo kök?
Sida 1 av 2
Zambo är en lågpris linje levererad av Marbodal som säljs via Coop. Skåpen levereras "Ikea-style", dvs i platta paket och som du själv får montera ihop...
Coop har ett par broschyrer på sin hemsida.
// WM
Coop har ett par broschyrer på sin hemsida.
// WM
Vi har köpt deras Roma.Vita luckor med lite infräsningar.Har dock ej packat upp det ännu då vi ännu inte har ett kök, men det står i lådor och väntar på att sambon ska hinna bli kvar i den delen av huset=)
Vårt kök är ganska litet,totalt med massiv körsbärsskiva och underlimmad ho kostade det ca 53 tusen.Men då är 27 tusen av dem för skivan och hon.Enda som oroar mig nu är att det skall vara nåt fel i någon av lådorna och att man inte upptäcker det föränns om nån månad men är det det så bör det väl inte vara nåt problem.
Vårt kök är ganska litet,totalt med massiv körsbärsskiva och underlimmad ho kostade det ca 53 tusen.Men då är 27 tusen av dem för skivan och hon.Enda som oroar mig nu är att det skall vara nåt fel i någon av lådorna och att man inte upptäcker det föränns om nån månad men är det det så bör det väl inte vara nåt problem.
Vore roligt att få se lite bilder på det om möjligt ! Vi väntar på lev. av vårt kök..marie74 skrev:Vi har köpt deras Roma.Vita luckor med lite infräsningar.Har dock ej packat upp det ännu då vi ännu inte har ett kök, men det står i lådor och väntar på att sambon ska hinna bli kvar i den delen av huset=)
Hur är skåp osv att sätta ihop?
Det tycker inte jag är konstigt alls. Om man kan sälja i princip samma vara under tre olika namn och därmed nå tre olika kunder/målgrupper så är det väl väldigt lättförtjänta pengar?Fredrik.e skrev:
Har inte det specat i huvudet exakt men jag är rätt säker på att skivan kostade 17 lakan.Hur lång kan den vara månntro..hm.ja,kanske 5 meter,eller 6 snarare. Hehe har ingen riktig koll.Pm a min sambo moken om du vill ha specade detaljer.Underlimmningen av hoen kostade ju 10,men köket förövrigt var ju billigt.kan maila bilder när det är på plats men det tar nog minst en månad till då vi inte riktigt har nåt kök än=)
Eller om det var mermarie74 skrev:
Köket Skåpen var halva kostnaden, bänkskiva/ho resten. Tror Hon kostade 10400kr faktiskt... Har specen hemma nånstans så det går ju att kolla upp. Skivan ramlade väl iväg i pris lite eftersom vi först har en rak bit med hon i, sen ska vi ha spisen i hörn vilket gör en snedsågad skiva med hål för hällen (eller om man får såga själv sen) efter det kommer en liten rak bit igen.
Ovanför spisen eller rättare sagt bakom kommer det bli en trekantig skiva också där vi kan ställa diverse attiraljer, så det är inte bara en lång skiva direkt
Alla snedsågningar osv drog väl sitt till stacken vad gäller pris.
Sen att jag personligen kunde valt en skia från Bauhaus istället är ett annat kapitel.
Hej!
Vi har ett Zambo-kök, närmare bestämt Rondo, finns i Marbodalkatalogen oxå.
Vi satte in det 2003/2004 och vi är mycket nöjda med det. Inget har krånglat och det var lätt att montera ihop.
Vi har inte så stort kök - 12 kvm men bara som arb.kök, ca 7-8 m bänkskiva, inga sittplatser finns där.
Totalt har vi lagt ut ca 75 000 kr och då är ALLT inräknat, från nytt golv, nytt tak, nya väggar + alla vitvaror. Om jag minns rätt tror jag vi la ut ungefär 25 000 för köksinredningen.
Så vi kan verkligen rekommendera att köpa Zambo-köket.
Qudan
Vi har ett Zambo-kök, närmare bestämt Rondo, finns i Marbodalkatalogen oxå.
Vi satte in det 2003/2004 och vi är mycket nöjda med det. Inget har krånglat och det var lätt att montera ihop.
Vi har inte så stort kök - 12 kvm men bara som arb.kök, ca 7-8 m bänkskiva, inga sittplatser finns där.
Totalt har vi lagt ut ca 75 000 kr och då är ALLT inräknat, från nytt golv, nytt tak, nya väggar + alla vitvaror. Om jag minns rätt tror jag vi la ut ungefär 25 000 för köksinredningen.
Så vi kan verkligen rekommendera att köpa Zambo-köket.
Qudan