1 347 816 läst ·
5 347 svar
1348k läst
5,3k svar
Z-wave in da haus - Hemautomation
Är det någon som är duktig på kontrollen PLEG i Vera. Jag skulle vilja ha lite hjälp att få till en händelse när en BinaryLight (switch on/off) är PÅ och min rörelsesensor känner av något, då ska något hända.
Tacksam om någon kunde hjälpa till med detta.
Tacksam om någon kunde hjälpa till med detta.
Hej!
Nu är Vera lite inköpt och en första "test sensor". Stötte på patrull direkt, men jag räknar med att det är jag som gör fel =).
Fick in Aoen Labs 4-in-1 sensor i Vera, men av någon anledning så får jag bara rapport på fukten, inget annat fungerar? Vad kan jag ha missat?
Sen undrar jag vad ni som kör Android använder för PUSH tjänst?
Nu är Vera lite inköpt och en första "test sensor". Stötte på patrull direkt, men jag räknar med att det är jag som gör fel =).
Fick in Aoen Labs 4-in-1 sensor i Vera, men av någon anledning så får jag bara rapport på fukten, inget annat fungerar? Vad kan jag ha missat?
Sen undrar jag vad ni som kör Android använder för PUSH tjänst?
Vera-pluginen "VeraAlert" stödjer protokollet Google Cloud Messaging. Kombinera detta med Androidappen "Vera Alerts" och du kan få pushmeddelanden från din Vera utan att gå genom MCV:s ganska tvivelaktiga tjänster. Nåja, i stället skickar du allting till Google 
Medlem
· Västra Götaland
· 659 inlägg
Nej det är inte svårt, det som tagit mest tid för mig är att försöka lirka fram nolledare till dosorna. Vårt hus är begåvat med världens smalaste slang tror jag. Går ju att sätta dem i takdosan med men där e det oftast knökfullt...
Fler som kör fredagsnöjet med sina Z-Wave-prylar. Ska ge /usr/bin/Report_AP.sh lite medicin för att bli av med de sista hemringningarna till MCV. Det är ju vansinnigt vad mycket Veran ringer hem och syncar, loggar och rapporterar till dem...