Är det någon som är duktig på kontrollen PLEG i Vera. Jag skulle vilja ha lite hjälp att få till en händelse när en BinaryLight (switch on/off) är PÅ och min rörelsesensor känner av något, då ska något hända.

Tacksam om någon kunde hjälpa till med detta.

Hej!
Nu är Vera lite inköpt och en första "test sensor". Stötte på patrull direkt, men jag räknar med att det är jag som gör fel =).
Fick in Aoen Labs 4-in-1 sensor i Vera, men av någon anledning så får jag bara rapport på fukten, inget annat fungerar? Vad kan jag ha missat?

Sen undrar jag vad ni som kör Android använder för PUSH tjänst?

Vera-pluginen "VeraAlert" stödjer protokollet Google Cloud Messaging. Kombinera detta med Androidappen "Vera Alerts" och du kan få pushmeddelanden från din Vera utan att gå genom MCV:s ganska tvivelaktiga tjänster. Nåja, i stället skickar du allting till Google ;)

Julafton!

• uploadfromtaptalk1380897042346.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
dhanjel skrev:
Julafton!
Alltid så skönt när leveransen kommer fram på fredagen. :)

• Gilla
zuper
  • Laddar…
Framförallt när man beställer runt 13:00 på torsdagen.

Svårt att installera puckarna själv, eller ska man ringa sin elektriker?

Redigerat:
Nej det är inte svårt, det som tagit mest tid för mig är att försöka lirka fram nolledare till dosorna. Vårt hus är begåvat med världens smalaste slang tror jag. Går ju att sätta dem i takdosan med men där e det oftast knökfullt...

Vårt hur byggdes klart för 2mån sedan, vilket kanske förenklar det hela. (Eller krånglar till det :))

Dubbelswitcharna tycker jag är rätt dryga att installera då det behövs tre fasledare för att få rätt på det. Dessutom må de vara små men inte SÅ små.

Detta var ju kul :) Dock får jag inte igång NorthQ läsaren och ena WallPluggen, trots att den är ~10m från centralen och ~5m från en annan wall plug. Men den kanske vaknar till efter några timmar.

ZpT3Wz7.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BjF skrev:
Vårt hus är begåvat med världens smalaste slang tror jag.
Ååååå, vad jag hatar slang....borde vara förbjudet :thumbdown: ;)

jocke4u skrev:
Ååååå, vad jag hatar slang....borde vara förbjudet :thumbdown: ;)
Jo det är för jävligt, i vårt hus har jag lyckats dra fram på 2 ställen tror jag....annars är det stopp vid första böj eller så är det som i hallen, där fortsätter dragfädern in i evighet....

Wallplugsen var ju för övrigt lite irriterande, att de kräver så stor diameter på stickproppens stift, kopplar man in en vanlig lampa eller liknande glappar det ju bara.

Redigerat:
BjF skrev:
Wallplugsen var ju för övrigt lite irriterande, att de kräver så stor diameter på stickproppens stift, kopplar man in en vanlig lampa eller liknande glappar det ju bara.
Har också noterat att petskydded kan haka upp sig så den inte stängs när man drar ut kontakten.

Fler som kör fredagsnöjet med sina Z-Wave-prylar. Ska ge /usr/bin/Report_AP.sh lite medicin för att bli av med de sista hemringningarna till MCV. Det är ju vansinnigt vad mycket Veran ringer hem och syncar, loggar och rapporterar till dem...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.