2 590 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
yttrande ang. byggfelsförs.
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Vi kan också hoppas på att skriverierna här på forumet kan få försäkringarna till att börja fungera som de är ämnade att göra. Att de ersätter byggfel som utförts av hantverkare vid byggnationen.
Den form av straffskatt vi nybyggare drabbas av idag är rent skandalös. Att betala för något som inte ger något tillbaka om det skulle behövas..... Grrr!!!
Den form av straffskatt vi nybyggare drabbas av idag är rent skandalös. Att betala för något som inte ger något tillbaka om det skulle behövas..... Grrr!!!
Robert_Maria skrev:Vi kan också hoppas på att skriverierna här på forumet kan få försäkringarna till att börja fungera som de är ämnade att göra. Att de ersätter byggfel som utförts av hantverkare vid byggnationen.
Den form av straffskatt vi nybyggare drabbas av idag är rent skandalös. Att betala för något som inte ger något tillbaka om det skulle behövas..... Grrr!!!
Tyvärr är det ju inte staten som håvar in pengarna, utan försäkringsbolagen. Så att kalla det för skatt är ju inte helt rätt....
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
När jag får bättre med tid, skall jag skriva och fråga Finansinspektionen, som jag förutsätter är dom som granskar även dessa försäkringsbolag, om hur stålarna fördelas inom bolagen. Då ingen här på Forumet hört talas om någon utbetalning från dessa bolag, kan man undra vad pengarna användes till?
Löner och pensionsavsättningar till tjänstemännen (cheferna) kanske? Resor, konferenser, tjänstebilar...listan kan bli långsaturnus2 skrev:
Nog en säkrare röst, än de jupingarna de visar på TV nu inför valet. Att det inte går att avslöja spektaklet, förvånar mig. Fastighetsskatten var tidigare en stor fråga, men knappast någon vettig person tror idag på dess avskaffande.
Klicka här för att svara

